نقش چابهار در تعاملات بین المللی

رئیس جمهور گفت: امروزه توسعه مسیرهای ترانزیتی کشورمان بویژه بندر چابهار و صنعت هوانوردی، به معنای تعامل سازنده با جهان است.

به گزارش فرینا به نقل از مارین نیوز، دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از پایانه مسافربری "سلام " فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در حوزه دریایی و توسعه بنادر طی چند سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهارکرد: در این حوزه با اقدامات انجام گرفته، ظرفیت های خوبی ایجاد شده است که می تواند کشورمان را به سایر کشورها متصل کند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی تاکید کرد: گفت: در شرایط حساسی که بدخواهان می‌خواهند بگویند توسعه ایران متوقف شده و مردم نسبت به آینده کشور ناامید شده ‌اند اما هر روز شاهد تحرک و حرکت بزرگ اجتماعی و توسعه ‌ای در کشورمان بوده و خواهیم بود.
وی با بیان اینکه توانمندی اقتصادی بخشی از اقتدار ملی است، گفت: در مسیر توانمندی اقتصادی، توانمندی ترانزیتی نیز اهمیت دارد تا بدینوسیله بتوانیم میلیون ها تن کالا را از مسیرهای ترانزیتی کشور عبور دهیم و این ارتباط و اتصالی است که هیچکس نمی تواند با آن مبارزه کند.
رییس جمهور ادامه داد: امروزه توسعه مسیرهای ترانزیتی کشورمان بویژه بندر چابهار و صنعت هوانوردی، به معنای تعامل سازنده با جهان است و این موضوع که مسیر هوایی ایران یکی از کریدورهای امن جهانی به شمار می رود بسیار حائز اهمیت بوده و به معنای قدرت ترانزیتی کشورمان به شمار می رود.
رئیس جمهوری ترانزیت و گردشگری را دو امتیاز مهم جغرافیای ایران برشمرد و گفت: کشورمان از جنوب به آب های بین المللی متصل است و از 2000 کیلومتر ساحل برخوردار هستیم و در شمال نیز به آبهای منطقه ای متصل هستیم و جایگاه جغرافیایی کشورمان برای عبور فیبرنوری، ریل، جاده و مسیر هوایی می تواند نقش برجسته ای در منطقه داشته باشد و باید از این موقعیت جغرافیایی و جایگاه خود به خوبی و در راستای منافع مردم استفاده کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو