معاون اقتصادی رئیس جمهوری:

چابهار اهمیت راهبردی برای توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان دارد

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی اهمیت فراوانی برای توسعه سیستان و بلوچستان و کشور دارد و می تواند نقش موثری در صادرات و تولید داشته باشد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمد نهاوندیان در بازدید از طرح‌های در دست اجرای منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: برای بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های اقتصادی و اشتغالزایی به سیستان و بلوچستان سفر کردم تا ضمن آشنایی با قابلیت‌ها موانع و مشکلات پیش را مورد بررسی و فکری برای حل آن شود.

نهاوندیان افزود: چابهار بندری با ظرفیت بالا و موقعیت مناسبی برای صادرات و واردات دارد و می‌توان گفت این شهرستان در شاهراه حمل و نقل بین المللی قرار دارد.

وی گفت: طرح‌های فولاد و پتروشیمی پیشرفت خوبی دارند و می‌توانند در توسعه و اقتصادی این منطقه محروم و اشتغالزایی افراد بومی نقش داشته باشند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با اشاره به سرمایه گذاری خارجی و تسهیل امورات در این زمینه خاطرنشان کرد: توسعه تجارت میان ایران و کشورهای مختلف بویژه کشورهای همسایه نظیر پاکستان و افغانستان برای توسعه منطقه‌ای ضروریست.

نهاوندیان تصریح کرد: شخص رئیس جمهوری همه دستگاههای دولتی را موظف کرده تا در جهت تسهیل امور فعالان اقتصادی بویژه در امر صادرات و تولید اقدامات موثری را انجام دهند.

وی ادامه داد: موتور پیشران توسعه کشور بخش خصوصی است و باید تمامی زمینه‌ها برای فعالیت این بخش و سرمایه گذاری را تسهیل کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با اشاره به شکل‌گیری منطق آزاد و اهداف تولید محوری، توسعه‌ای و اشتغالزایی آنان، خاطرنشان کرد: مناطق آزاد باید پیشران صادرات در کشور باشند و منطقه آزاد چابهار نسبت به سالهای گذشته زیرساخت‌های خوبی دارد و می‌تواند موجب توسعه و آبادانی این منطقه محروم باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز گفت: شهرک پتروشمی شامل طرح‌های اوره آمونیاک، متانول، متانول آمونیاک، انواع پلی اتیلن، آروماتیک، MEG ،MTP و کریستال ملامین است و در زمینی به مساحت بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار در حال اجراست.

عبدالرحیم کردی افزود: شرکت تولید آریا پروفیل نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن انواع لوله‌های صنعتی گاز و لوله‌های مقاطع فولادی و پروفیل راه اندازی شده است.

کردی گفت: مجتمع پلاستیک سازی نیز در سال ۹۵ به منظور حمایت از کالای ایرانی در منطقه آزاد چابهار اجرایی شد و تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد تومان هزینه در برداشته و توانسته زمینه اشتغالزایی را برای ۱۲۰ نفر از بومیان این منطقه فراهم کند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو