سرمایه گذاری ۶۸۵ میلیارد ریالی در حوزه معدن منطقه آزاد ماکو

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: میزان سرمایه گذاری محقق شده در بخش معدن منطقه آزاد ماکو 685 میلیارد ریال است که این میزان سرمایه گذاری منجر به اشتغال برای 1394 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.

به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت روز ملی معدن افزود: امروز که رهبر فرزانه مان، فرمان به تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی و رونق تولید داده است ، نشان از اهمیت بیشمار تولید در عرصه های اقتصادی و اجتماعی کشور است. 

جلیلی گفت: بی شک عدم توجه جدی به تولید داخلی می تواند یکی از بزرگ‌ترین ضربه ها را به اقتصاد و تولید کشور ، تولید ناخالص ملی، ذخیره ارزی و در نهایت اشتغال  و جامعه انسانی وارد نماید. 

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی و با عنایت به اعمال تحریم های اقتصادی علیه کشور، تنها راه برون رفت از این مشکلات، حمایت از کالا، سرمایه گذار و یا کار آفرین ایرانی و تولید داخلی است افزود: این مهم مسئولیت همه کارگزاران نظام را سخت وسنگین می کند و همه مسئولین باید با حداکثر توان و با بهره گیری از تمامی ظرفیت های قانونی در هموار کردن راه تولید سخت بکوشند . 

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره بر اینکه همه باید با انگیزه ای چندین برابر کاری کنیم که نه تنها امروز بلکه همه ی روزهای تقویم به نام یکی از تولید کنندگان پر افتخار ما ثبت شود ادامه داد: باید به دشمنان قسم خورده ی ما ثابت شود که ایرانی تلاشگر و خستگی ناپذیر، تولید کننده، ضد تحریم، و همواره امیدوار است.

جلیلی خاطرنشان ساخت:‌ سازمان منطقه آزاد ماکو ، همراستا با سیاست های کلی نظام و همراه با تلاش جهادگران و سرداران صنعت و معدن و با سرلوحه قرار دادن توسعه صنعتی و معدنی  و برنامه های پایش و حمایتی خود از هیچ تلاشی دریغ ننموده است بطوریکه در حال حاضر از تعداد 114 فقره پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده یکصد و یک واحد صنعتی فعال می باشد و میزان سرمایه گذاری محقق شده در بخش صنعت با در نظر گرفتن پروزه های در دست اجرا مبلغ 6997 میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و مبلغ 119.4 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی است و تا کنون برای 2915 نفر به صورت مستقیم در بخش صنعت اشتغال ایجاد شده است.

جلیلی با اشاره به اینکه بخش معدن سازمان  از سال 94 شروع به فعالیت نموده است تصریح کرد: تا کنون تعداد 26 فقره پروانه اکتشاف 18 فقره گواهی کشف، 85 فقره مجوز برداشت جزئی و 16 فقره پروانه بهره برداری جدید صادر شده است. برگزاری منظم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین هیات موسس خانه معدن از دیگر اقدامات در این حوزه است

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان ضمن تاکید بر تلاش همه جانبه این سازمان در حمایت از صنتعگران و معدنکاران اظهار داشت:‌ در این  روز مبارک با شما هم قسم می شویم که  از هیچ تلاشی برای تسهیل و رونق تولید مضایقه ننموده و شبانه روزی و بی وفقه برای رسیدن به سطح مطلوب توسعه، رفع دغدغه های تولید کنندگان و بهبود اکوسیستم کسب و کار در کنار شما خواهیم بود عزمتان راسخ، اراده تان استوار، تولیدتان پایدار و روزتان مبارک باد. 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو