در سه ماهه نخست سال ۹۸؛

افزایش ۱۰ درصدی جذب گردشگر در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی

از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه سال جاری تعداد ۲ میلیون و ۹۴ هزار گردشگر از فاز تجارت و گردشگری منطقه بازدید به عمل آوردند که در مقایسه با ۱ میلیون و ۸۹۸ هزار نفری که سال گذشته از این بخش منطقه دیدار داشتند، از رشد ۱۰ درصدی جذب گردشگر خبر می دهد.

به گزارش فرینا، از سوی دیگر طی این مدت تعداد ۸۴۷ توریست خارجی از امکانات و تسهیلات موجود در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی استفاده کردند که در قیاس با ۷۴۹ گردشگر ورودی در مدت مشابه سال گذشته، بیانگر افزایش ۱۳ درصدی، حضور گردشگر خارجی در این منطقه می باشد.

براین اساس در بهار سال ۹۸ هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های اقاکتی، کاشانه مهمان های فعال و مرکز بوم گردی منطقه میزبان حدود ۲۰۰ هزار گردشگری بود که مراکز اقامتی این منطقه را برای اقامت خود انتخاب کردند.

بنابراین گزارش با عنایت به جایگاه این منطقه و استان در صنعت گردشگری کشور و جاذبه های متنوع موجود، توسعه زیرساخت های گردشگری منطقه به منظور جذب حداکثری گردشگران داخلی و خارجی یکی از مهمترین راهبردهای سازمان منطقه آزاد انزلی ظرف سالهای اخیر بوده که ساخت و بهره برداری از اسکله تفریحی مارینا، مرکز تفریحات دریایی، استخر ساحلی، بهشت پرندگان، منظرگاه ساحلی، پارک های جنگلی و سایر امکانات تفریحی-دریایی در کنار مجموعه ورزش های ساحلی قایقران؛ از جمله مهمترین آن ها قلمداد می شوند.

از سوی دیگر با بهره گیری از سرمایه گذاران داخلی چندین مرکز تفریحی، توریستی در این منطقه ایجاد شد که در کنار مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم و باغ خزندگان بعنوان بزرگترین آکواریوم کشور با سرمایه گذار خارجی، بر ظرفیت های گردشگری این منطقه افزوده است.

گفتنی است؛ طی این مدت توسعه ظرفیت های اقامتی و اماکن تفریحی، با بهره گیری از توان بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت که براین اساس منطقه آزاد انزلی دارای ۱۷ هتل و هتل آپارتمان، ۱۲۰کاشانه مهمان، با قابلیت پذیرش ۶۳۴۰ نفر تخت و ۶۵ رستوران و اقامتگاه های بوم گردی است که بهمراه ظرفیت های اکوتوریستی همچون جنگل هیرکانی فتاتو، سواحل بکر دریای خزر، همجواری با تالاب بین المللی انزلی و تالاب ملی بوجاق، در کنار برگزاری نمایشگاه ها جشنواره های فرهنگی، ورزشی و صنایع دستی، ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری این منطقه را تشکیل می دهند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو