طرح جامع جشنواره ستارگان اروند اجرایی می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: جشنواره ستارگان اروند برای حمایت از دانش آموزان مقام آور و نخبه در منطقه اجرایی خواهد شد و طرح جامع حمایت از دانش آموزان کم برخودار در منطقه آزاد کلید می خورد.

به گزارش فرینا، اسماعیل زمانی در نشست شورای آموزش و پرورش این منطقه که با حضور معاون فرهنگی ، مدیر آموزش این سازمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، ائمه جمعه و نمایندگان دو شهرستان آبادان و خرمشهر برگزار شد؛ افزود: یکی از رسالت های اصلی منطقه آزاد اروند حمایت از آموزش و پرورش جهت نیل به اهداف عملکردی خود در منطقه است؛ منطقه آزاد تاکنون حمایت های گسترده ای از آموزش و پرورش در این خصوص داشته است.

زمانی گفت: از امسال طرح جامع جشنواره ستارگان اروند در سطح منطقه آزاد اروند عملیاتی می شود؛ در این طرح دانش آموزان برگزیده در حوزه های فرهنگی، قرآنی و همچنین نخبگان درسی و کنکور در قالب یک جشنواره تقدیر می شوند؛ این طرح می تواند نقش مهمی در ایجاد شور و انگیزه در بین دانش آموزان منطقه آزاد اروند ایفا کند.

وی با اشاره به اجرای طرح حمایت از دانش آموزان کم برخودار منطقه، توضیح داد: تمام تلاش خود را برای ریشه کردن پدیده شوم بازماندگی از تحصیل به کار خواهیم بست. در این راستا هر دانش آموزی که به نحوی از لحاظ مالی در مضیقه باشد تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت و پوشاک، نوشت افزار و هزینه های تحصیل وی توسط منطقه آزاد اروند تامین خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به برگزاری کلاسهای اوقات فراغت در تابستان امسال گفت: خوشبختانه پارسال بیش از ۲۵۰۰ دانش آموز در کلاسهای اوقات فراغت شرکت کردند و امسال نیز پیش بینی می شود که این رقم افزایش یابد .

زمانی افزود: در سه سال گذشته رشد و فعالیتهای خوبی در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در منطقه آزاد اروند انجام شده و موفقیتهای خوبی بدست آمده است .

وی اضافه کرد: پایگاه های اوقات فراغت تابستانه برای سومین سال پیاپی توسط منطقه آزاد اروند حمایت کامل می شوند. پیش بینی ما برای امسال مشارکت بیش از ۲ هزار دانش آموز در پایگاه های اوقات فراغت تابستانه منطقه آزاد اروند است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اختصاص ۴۲ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و تجهیز مدارس خرمشهر و آبادان، توضیح داد: از این مبلغ بالغ بر ۲۱ میلیارد به آبادان و همچنین ۲۰ میلیارد ریال به شهرستان خرمشهر اختصاص پیدا کرده است. این اعتبار صرف نوسازی و تعمیر و تجهیز مدارس این دو منطقه خواهد شد.

زمانی همچنین گفت: از همه ظرفیت های منطقه آزاد اروند برای حمایت از برنامه های آموزش و پرورش در منطقه آزاد اروند استفاده خواهیم کرد.

در پایان این نشست همچنین مدیران آموزش و پرورش دو شهرستان گزارشات لازم از روند پروژه های تعمیر، تجهیز و توسعه مدارس منطقه را ارائه دادند.

گفتنی است؛ بررسی عملکرد ادارات، دستگاه ها و موسسات خدماتی و کارخانه ها در پرداخت عوارض معوقه مصوب، برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی و ضمن خدمت فرهنگیان و ارائه اولویت بندی موضوعات پژوهشی با هدف ارتقاء عملکرد و دستاورد های آموزشی و پرورشی منابع انسانی مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از دیگر موضوعات مطرح شده در نشست آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند بود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.