ششمین جشنواره انار ارس برگزار می شود

جلسه هماهنگی برگزاری ششمین جشنواره انار ارس در مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیر مرکز نوردوز منطقه آزاد ارس در این جلسه، برگزاری ششمین جشنواره انار ارس  و تداوم این جشنواره را اقدام ارزشمند سازمان منطقه آزاد ارس عنوان کرد.
احمد حسن نژاد گفت: برگزاری این نوع از جشنواره ها موجب پویایی اقتصاد بومی می شود و از تاثیرات آن می توان به توسعه صنعت گردشگری و ارتقای سطح مشاغل اشاره کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه گفت: میزان کشت شده باغات انار در کل استان آذربایجان شرقی ۴۲۲ هکتار است که سهم شهرستان جلفا حدود ۱۸۹ هکتار و میزان محصول برداشتی انار از باغات شهرستان جلفا حدود ۲۰۷۹ تن در سال برآورد می شود.
صفر شاسفند با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز 5 دوره جشنواره انار ارس، افزود: امیدوارم ششمین تجربه برگزاری جشنواره انار زمینه ای باشد تا بتوانیم فعالیت های بالنده و باکیفیت تر به لحاظ فنی و اجرایی در سال های آینده برگزار کنیم.
شاسفند گفت: اهمیت برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها و تاثیر مثبت اقتصادی آنها بر توسعه گردشگری به اثبات رسیده است و در تلاش هستیم تا این نوع از رویدادها در طول سال در منطقه آزاد ارس برگزار شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه گفت: ایجاد نشاط اجتماعی از ماهیت های برگزاری این نوع از جشنواره هاست که علاوه بر نماد سازی برای شهرستان موجب تقویت گردشگری نیز خواهد شد.
یوسف داداش زاده در ادامه بر هویت‌ سازی و نماد سازی برای منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا با توجه به ظرفیت های موجود تاکید کرد.

در این جلسه مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، مدیر سرمایه گذاری، بانک و بیمه و مدیر امور کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس حضور داشتند.

گفتنی است، جشنواره انار ارس در سال های گذشته و در 5 دوره متوالی با استقبال مردم و گردشگران در منطقه آزاد ارس برگزار شده است. انار یکی از محصولات اصلی کشاورزی و باغی است که در منطقه آزاد ارس تولید می شود.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو