بازدید رئیس سازمان اموراراضی کشور و استاندار از منطقه ویژه اقتصای بیرجند

صبح امروز محمدصادق معتمدیان استاندار و اورنگی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بازدید کردند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری برنا، مرتضی صفدری زاده رئیس سازمان منطقه ویژه استان خراسان جنوبی در این جلسه گفت: منطقه ویژه در سال 1394 با حضور کاروان تدبیرامید و پس از اخذ مراحل اداری سرمایه گذاری فعالیت خودش را شروع کرد.

صفدری زاده ضمن اینکه منطقه ویژه اقتصادی با 44 واحد سرمایه گذاری داخلی وخارجی زمینه شغلی 848 نفرایجادکرده است افزود: یکی از دغدغه های اصلی مردم و مسئولان اشتغال است که موانعی نیز وجود دارد که باید ان را بررسی کنیم.

وی با توجه به اینکه استان ما مستعد توسعه است اعلام کرد: سرمایه گذار برای انتخاب مکان بدلیل عدم وجود سند مالکیت با موانعی روبه رواست همچنین گفت:طرح جامع منطقه ویژه توسط دانشگاه بیرجند صورت گرفته است. وی افزود: تاکنون دولت هزینه ای برای زیرساخت ها پرداخت نکرده است که بدلیل بودجه کم دولت ما خیلی برای گرفتن تسهیلات به دولت فشار نمی آوریم ولی شما کمک کنید .

** لازمه انتقال یک سند تصویب طرح جامع است

معاون وزیرجهاد کشاورزی کشور نیز در این بازدید بیان کرد: ما در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سعی بر رفع موانع داریم که در این عمل 2 الزام وجود دارد.

علیرضا اورنگی گفت: طبق آیین نامه اجرایی ماده 5 تبصره قانون پس از تایید زیرساخت ها چه بصورت جزئی و چه بصورت کلی سند را واگذار می کند ولی الان مشکل ما تصویب طرح جامع در اصلاح محدوده است که تا روز دوشنبه برطرف خواهد شد.

اورنگی اعلام کرد: لازمه انتقال یک سند تصویب طرح جامع است که باید گواهی صادر شود در این شرایط اگر نسبت به زیر ساخت ها در نقشه اصلاحی تغییری ایجاد نشود امکان این وجود دارد که دبیرخانه به ما گواهی بدهد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو