توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به بندر چابهار

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی طی سال‌های اخیر اعتبارات ویژه‌ای را برای توسعه بندر چابهار اختصاص داده است.

به گزارش فرینا، جلیل اسلامی در نشست تخصصی کارگروه دریایی بندر چابهار که با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و مدیران امور دریایی این اداره کل برگزار شد گفت: بندر چابهار دوره رشد و بالندگی را طی می‌کند، برای رونق این بندر اقدام‌هایی نظیر تامین بار، تسریع در ساخت و سازها، مدیریت عملیات و برنامه ریزی برای فرایند رشد با جدیت پیگیری می‌شود.
اسلامی با بیان این که در بخش تجهیزات در بندر چابهار اقدام‌های خوبی انجام شده است ادامه داد: با توجه به افق توسعه‌ای که در این بندر شاهد خواهیم بود، می‌طلبد به برون سپاری به عنوان یک اصل مهم توجه شود.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور می‌تواند نقش کلیدی در توسعه کشور و منطقه ایفا کند.

**تلاش‌ها برای انجام کاری ماندگار در حوزه دریایی بندر چابهار

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور از نظر دریایی و زمینی قابلیت‌های بسیار خوبی دارد، این بندر به دلیل قرار داشتن در خارج از حوزه خلیج فارس و محدودیت‌های احتمالی می‌تواند نقش بسزایی در افزایش سطح تجارت دریایی کشور داشته باشد.
بهروز آقایی با بیان این که اقدام‌های زیادی در حوزه دریایی بندر چابهار انجام و این بندر به تجهیزات دریایی مدرنی مجهز شده است ادامه داد: بندر چابهار از نظر دریایی بسیار می‌تواند حائز اهمیت باشد، زیرا حلقه اتصال کشور‌های محصور در خشکی مانند افغانستان و کشور‌های حوزه cis به دریاست.
آقایی تصریح کرد: افغانستان به عنوان یکی از کشور‌های همسایه ۹۵ درصد کالا‌های مورد نیازش را از طریق واردات تامین می‌کند، استفاده از این بندر به عنوان یکی از بنادر اصلی منطقه، امن‌ترین و کم هزینه‌ترین راه انتقال کالا‌های این کشور است.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هم در این جلسه با اشاره به اقدام‌های انجام شده گفت: اقدام‌های خوبی در بخش‌های کنترل و بازرسی کشتی ها، امتحانات و صدور گواهینامه، ثبت و بازرسی شناور‌ها و مخابرات دریایی در بندر چابهار انجام شده است.
سید حسن ابراهیمی با بیان این که اختصاص لایروب به بندر چابهار یکی از نیاز‌های ضروری است افزود: سال گذشته لایروبی کانال طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به میزان یک میلیون متر مکعب انجام شد.
ابراهیمی ادامه داد: نجات ۱۱۲ گرفتار در دریا، پاکسازی آلودگی نفتی کشتی ها، انجام عملیات اطفای حریق شناور‌های سنتی بندر شهید کلانتری، حوضچه هفت تیر و بندر کنارک و ارتقای علائم کمک ناوبری از جمله اقدام‌های انجام شده در حوزه امور دریایی سیستان و بلوچستان در سال ۹۷ است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.