تمایل افغانستان و پاکستان برای گشایش و کمک به بازگشایی بانک در ایران و مناطق آزاد

طرف های افغانستانی و پاکستانی برای بازگشایی و کمک به بازگشایی بانک در سمت ایران چه در مناطق آزاد و چه سرزمین اصلی ابراز علاقه کرده اند.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه امروز (یکشنبه) در پایان نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با حضور سفرای ایران در افغانستان و پاکستان و چند تن از استانداران در وزارت امور خارجه و در جمع خبرنگاران گفت: جلسه مشترک خوبی بین وزارت خارجه و وزارت کشور بود و از استانداران شرق کشور و هم مرز با افغانستان و پاکستان و همچنین سفرای ما در این دو کشور و سرکنسول‌ها در حاشیه‌های مرزی برگزار شد. قرار است با توجه به سیاست‌های دولت برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه مطالعاتی درباره موانع و مشکلاتی که صادرات و واردات با این کشورها با آن روبرو است، صورت بگیرد. بر این اساس کسانی که خط مقدم کار هستند یعنی استانداران و سفرا و ... را به این جلسه دعوت کردیم.
وی ادامه داد: دو موضوع بررسی شد یکی نقل و انتقالات بانکی بود که یکی از مشکلات عمده صادرات و واردات ماست و همچنین مشکلات گمرکی و قوانین و مقررات تجاری که مانع از گسترش روابط با شرق کشور می‌شود.
انصاری گفت: چیزی بیش از 5 تا 6 میلیارد از صادرات کشور به شرق جاری است و این آمار تجارت رسمی ماست و احتمالا بخشی هم ثبت نشده که مبلغ آن هم کم نخواهد بود. نقشی که ما در این جلسه دنبالش بودیم این بود که اولا چه کار کنیم تجارت غیررسمی بیشتر وارد کانال‌های رسمی شود برای کنترل چه از لحاظ کیفیت و چه کمیت و همچنین بتوانیم تسهیلات بیشتری ایجاد کنیم و این روال رو به رشد باشد.
معاون وزیر خارجه ادامه داد: در حوزه پولی و بانکی سفرای ما با مشکلاتی که در کشور میزبان روبرو هستند، تشریح کردند و استانداران مشکلاتی که تجار با طرف مقابل دارند شرح دادند و قرار شد در حوزه بانکی اقداماتی صورت بگیرد.
وی گفت: ظاهرا طرف‌های افغانستانی و پاکستانی ابراز علاقه کردند برای بازگشایی و کمک به بازگشایی بانک در سمت ایران چه در مناطق آزاد و چه سرزمین اصلی که با همکاری‌هایی که بانک‌ مرکزی خواهد داشت و هماهنگی بین وزارت خارجه، بانک مرکزی و کشور فرستنده انجام خواهند داد ؛ امیدواریم در این زمینه بتوانیم کارهایی را انجام دهیم که کمک بزرگی به تسهیلات بیشتر در زمینه نقل و انتقالات مالی خواهد بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو