گردهمایی معاونین و مدیران فنی، زیربنایی و محیط زیست سازمان های مناطق آزاد کشور در تهران

امروز دوشنبه؛ «سومین نشست معاونین امور فنی و زیربنایی» و «دهمین نشست شورای راهبردی محیط زیست و توسعه پایدار مناطق آزاد» در تهران برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست که با هدف بررسی و ارائه گزارش وضعیت پروژه های عمرانی مناطق، راهکارهای مدیریت هزینه و بررسی پیشنهادهای بهبود عملکرد، مباحث مرتبط با ساماندهی امور مهندسین و آموزش و همچنین ارائه گزارش عملکرد و تشریح برنامه های محیط زیستی در مناطق آزاد کشور برگزار شد، «محمدرضا عبدالرحیمی» معاون برنامه ریزی، «مهدی رعیتی» سرپرست مدیریت فنی، زیر بنایی و محیط زیست دبیرخانه شورایعالی و «معاونین عمرانی و مدیران محیط زیست سازمان های مناطق آزاد کشور» حضور داشتند.
عبدالرحیمی در این نشست در خصوص باز طراحی و انتظام بخشی برنامه ها و فعالیت های مرتبط با الزامات محیط زیست پس از ابلاغ بخشنامه محیط زیست به این معاونت، بر ضرورت فعالسازی کمیته محیط زیست و تشکیل کارگروه تخصصی شورایعالی با حضور نمایندگانی از سازمان ها و وزارتخانه های مرتبط تاکید کرد.
وی تعیین راهبردهای کلان حوزه محیط زیست در مناطق آزاد کشور را حول چهار محور دانست و گفت: حفظ، احیاء و توسعه محیط زیست، ارتقاء مستمر جنبه های اجتماعی محیط زیست، افزایش بهره وری مسائل اقتصادی محیط زیست و همچنین کاهش سیستمی آلاینده های محیط زیست در مناطق کشور از جمله راهبردهای کلان حفظ محیط زیست در مناطق آزاد کشور است.
معاون برنامه ریزی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم چنین به لزوم جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای توسعه حوزه محیط زیست در مناطق آزاد کشور هم اشاره کرد و گفت: تامین زیرساخت های محیط زیستی در مناطق آزاد کشور باید بر اساس ضرورت اولویت بندی و نیازسنجی هر منطقه و از طریق جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی صورت پذیرد.
عبدالرحیمی افزود: حفظ و صیانت از محیط زیست به عنوان یکی از ارزش های محوری در محدوده مناطق آزاد مطرح است و باید در طرح ها و پروژه های عمرانی مناطق آزاد به آن توجه شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو