مشکلات ارزی، حقوقی و عوارض گمرکی، علل دپوی کالا در بنادر کشور

در روزهای آینده با هماهنگی گمرک، کالاهای دپو شده در بندرامیرآباد ترخیص می شوند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با بیان اینکه بنادر مهمترین زیرساخت های تجاری کشور را در اختیار دارند بر توسعه این زیرساخت ها با بهره گیری از فرصت تحریم ها تأکید کرد.
مدرس خیابانی با اشاره به اینکه در بندرامیرآباد به عنوان پر رونق ترین بندر شمال، زیر ساخت های مهم تأمین کالاهای اساسی کشور مهیا است افزود: بنادر باید با بهره گیری از فرصت تحریم ها و ورود کالاهای اساسی به کشور، زیر ساخت های تجاری خود را توسعه دهند.
خیابانی با بیان اینکه بنادر شمالی در ورود کالاهای اساسی به کشور باید همانند بنادر جنوب فعال شوند بر توزیع متوازن واردات این نوع کالاها در بنادر شمالی و جنوبی تأکید کرد.
وی همچنین صادرات کالا را موجب توسعه اشتغال  و پر شدن ظرفیت های خالی تولید برشمرد و علت کاهش ۲۶ درصدی واردات کالا در سال ۹۷ و همچنین ۹ درصدی آن در سه ماهه نخست سال جاری را مزیت دار شدن صادرات با توجه به نوسانات ارز عنوان کرد.
قائم مقام وزیر صنعت، علت دپوی کالا در بنادر کشور را مشکلات ارزی، حقوقی و عوارض گمرکی و کم بودن تعداد کامیون ها دانست و از هماهنگی با گمرک برای ترخیص کالاهای دپو شده در بندرامیرآباد در روز های آینده خبر داد.
خیابانی، از مصوبه شورای عالی صادرات برای افزایش حجم صادرات کالا به ۱۵ کشور همسایه نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: بندرامیرآباد با توجه به موقعیت استراتژیک خود می تواند نقش ویژه ای را جهت افزایش صادرات کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر ایفا کند.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد نیز با تشریح ظرفیت ها و قابلیت های این بندر گفت: سرمایه گذاری صنایع کوچک و بزرگ در بندرامیرآباد  از قبیل کارخانه MDF موجب تنوع سبد کالایی در این بندر می شود.
سیاوش رضوانی به حجم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تنی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در چهار ماهه نخست سال جاری در بندرامیرآباد اشاره کرد و از سهم ۸۰ درصدی صادرات کالا در بندر امیرآباد در میان بنادر شمالی کشور خبر داد.
وی میزان کل سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرامیرآباد را ۱۳ هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد که از این میزان ۶ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال پروژه های به بهره برداری رسیده و ۶ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال نیز در حال ساخت است.
رضوانی به عملکرد دیگر بندر در حوزه شهری و اجتماعی اشاره کرد و احداث جاده رستمکلا و تعریض جاده ورکلا ـ گهرباران را از اقدام صورت گرفته در این بخش نام برد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو