امضاء تفاهم نامه درجه بندی سفره خانه های سنتی قشم

مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم از انعقاد تفاهم نامه درجه بندی و استانداردسازی چایخانه ها، سفره خانه های سنتی و اماکن پذیرایی جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی با اعلام این خبر اظهار کرد: این تفاهم نامه با نظارت مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، بین جامعه سفره خانه داران قشم  و بخش خصوصی به امضاء رسید.
شهرکی با اشاره به مفاد این تفاهم نامه افزود: اجرای ارزیابی های اولیه، بررسی مغایرت های مربوط به صدور گواهینامه کیفیت خدمات براساس درخواست مجموعه های پذیرایی، چایخانه ها و سفره خانه های سنتی جزیره، بخشی هایی از موضوعات این تفاهم نامه است.
به گفته مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم، ارزیابی های مراقبتی در طول اعتبار گواهینامه کیفیت خدمات و بررسی درخواست های چایخانه ها و سفره خانه های سنتی پیش از مطرح شدن در کمیته فنی گردشگری، موضوعات دیگر این تفاهم نامه است.
شهرکی ادامه داد: طرح استانداردسازی اماکن گردشگری براساس خواسته ها و نیازهای روز گردشگران داخلی و خارجی و در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری به اجرا درآمده است.
 وی هدف دیگر  اجرای این طرح را، ارتقاء کیفیت خدمات به گردشگران دانست و گفت:  با اجرای این طرح  سطح خدمات به گردشگران و سایر مشتریان در اماکن مذکور، افزایش یافته و امکانات و تجهیزات به روز شده و اقلام مصرفی با کیفیتی بالاتر ارایه می شود.
مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم بخشی از تعهدات بخش خصوصی مجری در این طرح را برشمرد و عنوان کرد: دو بند از تفاهم نامه مذکور، شامل تعهدات مجری طرح  برای به روزرسانی ضوابط کیفیت خدمات این اماکن بر حسب نوع و درجه و ارایه گزارش ماهیانه از روند رو به رشد این خدمات به مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم است.  
شایان ذکر است، سفره خانه های سنتی به آن دست از واحدهای پذیرایی اطلاق می شود که بنای ساختمانی آن ها، از معماری اصیل ایرانی اسلامی یا بومی منطقه الگوبرداری شده و  خدماتی منطبق بر  آداب ورسوم سنتی- ـ ایرانی ارایه دهد.
در حال حاضر افزون بر 28 واحد سفره خانه سنتی در دو شهر قشم و درگهان به گردشگران و سایر مراجعان خدمات می دهند و به زودی پنج واحد دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.