آشنایی با سامانه سککوک، به میزبانی شرکت به پخش

کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط اساس اقتصاد هر کشور را تشکیل می دهند. میزان بزرگی از گردش مالی و اشتغال، همچنین تاثیر قابل توجه در ضریب ها و فاکتورهای اقتصادی هر کشور توسط این بخش محقق می شود.

به گزارش فرینا، محدودیت های برخورداری و دسترسی به منابع مالی، نیاز بیشتر به چابکی و سرعت بخشی به عملیات در همه مراحل، همچنین نیاز نسبتا مستمر به هوشمندی بیشتر برای بقا، از جمله مواردی است که کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط را با چالشهای جدی مواجه می سازند.

از این رو سامانه سککوک (سامانه کشوری کسب و کار) به منظور ایجاد یک زنجیره تولید تا مصرف و همچنین تامین مواد اولیه و ایجاد اعتبار برای مصرف کنندگان راه اندازی شده است و می تواند نقش موثری در شکوفایی اقتصادی کشور داشته باشد.

شرکت به پخش، روز چهارشنبه 16 مردادماه میزبان نمایندگان این سامانه، شرکت های تابعه گروه توسعه صنایع بهشهر و به پخش بود تا بیشتر با این سامانه و خدمات آن آشنایی پیدا کنند.

در ابتدای این جلسه پورمحمدی رئیس هیات مدیره و جانشین مدیرعامل شرکت به پخش، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان بیان داشتند: امیدواریم در آینده نزدیک شرکت به پخش توفیق این را داشته باشد که میزبان کلیه کنفرانس ها و سمینارهای علمی و آموزشی شرکت توسعه صنایع بهشهر و دیگر شرکت های هم گروه باشد و کلیه امکانات خود را برای تحقق هرچه بهتر اهداف سازمانی عرضه خواهد کرد.

حسین معین زاد معاونت امور برنامه ریزی و توسعه شرکت توسعه صنایع بهشهر با بیان این مطلب که می بایست از ابزارهای نوین کسب و کار برای تحقق هرچه بهتر اهداف بهره گرفت گفت: در مدت یک سالم و نیم سه بار بازنگری صورت گرفت نسبت به اسناد برنامه استراتژیک 1400 در خانواده بزرگ توسعه صنایع بهشهر، و علل عمده آن وجود بحران های اقتصادی فرا محیطی در کشور بود. و از طرفی برای ما ثابت شد که در چرخه کسب و کار، سهم فرایند تولید بیش از 25% نیست و موارد دیگری عمده آن را شامل می شود، کا باید دقت نظر داشته باشیم و از طرفی بانک ملی با ارائه راهکار در این عرصه با وجود رقبای گوناگون قصد آن را پیدا کرد تا با ارائه روشهای نوین در کسب و کار این چرخه ارزشمند و حیاطی را به سمت خود هدایت کند و ما موظف هستیم تا از آن استفاده و بهره مند شویم.

وی با اشاره به توجه ویژه شرکت های تابعه نسبت به مدیریت زنجیره ارزش، و اینکه چگونه می توان منابع بدست آمده را به مزیت رقابتی پایدار تبدیل کنیم افزودند: هر شرکت باید بگوید مدیریت زنجیره تامین چگونه است، از زمان دریافت کالا تا رسیدن به دست مصرف کننده. ازینرو در سککوک زنجیره های تامین با هم گفتگو می کنند و این ابزار کاملا در چارچوب چشم انداز شرکت توسعه صنایع بهشهر می باشد. سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار هم در راستای ایجاد یک ساختار کشوری قدم برداشته و خود را آماده کرده تا زیرساخت های خرید و فروش اینترنتی، مالی و اعتباری، لجستیکی و ارتقا دسترسی به دانش و آموزش را فراهم نماید.

در ادامه جلسه سامانه کشوری سککوک توسط نمایندگان این سامانه معرفی شد و میهمانان سوالات خود را مطرح کردند.

برچسب ها : سامانه سککوک
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.