سیزدهمین دوره آموزشی مدرس غواصی بین المللی در قشم برگزار شد

سیزدهمین دوره آموزشی مدرس غواصی بین المللی، با مجوز فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در جزیره قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این دوره 12 شرکت کننده حضور داشتند که چهار مدرس یک ستاره موفق به اخذ مدرک دو ستاره و هشت شرکت کننده نیز موفق به کسب مدرک مدرس غواصی یک ستاره شدند.
منطقه آزاد قشم با یک هزار و 500 کیلومتر وسعت یکی از مراکز ویژه ورزش های آبی ـ دریایی کشور است که از سال 1385 از سوی فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور به عنوان مرکز آموزش های عملی غواصی انتخاب شده و هر ساله برگزار کننده دوره های آموزشی غواصی و مدرسی غواصی در کشور است.
 تاکنون 13 دوره آموزش مدرس غواصی در مدرسه  غواصی قشم برگزار شده و 160 شرکت کننده در این دوره‌ها موفق به اخذ گواهینامه مدرس غواصی شده اند.
برگزاری این دوره های آموزشی، علاوه بر پرورش هنرآموزان و مدرسین متخصص در رشته غواصی، به توسعه ورزش های آبی در کشور کمک کرده، موجبات اشتغالزایی جوانان علاقمند به این رشته ورزشی را در داخل و خارج کشور فراهم ساخته، همچنین تاثیر مستقیمی در معرفی ظرفیت های آبی و دریایی جزیره قشم برای جذب گردشگران ورزشی ملی و بین المللی دارد.
یادآور می شود، هم اکنون 6 مرکز غواصی با مجوز مدیریت  ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم در جزیره به فعالیت مشغولند که مورد تایید فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور می باشند.
فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور هرساله شرکت کنندگان بسیاری را برای گذراندن دوره های عملی غواصی و مدرسی این رشته ورزشی، به مراکز قشم اعزام می دارد که حاکی از توانمندی جزیره در حوزه ورزش های دریایی و تفریحات آبی است.
 

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.