جشنواره مونسون چابهار و استقبال خوب مردم

جشنواره مونسون در منطقه آزاد چابهار همراه با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه عرضه کالاهای متنوع با استقبال مردم روبه‌رو شد.

به گزارش فرینا، همزمان با جشنواره تابستانی مونسون و نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات و هدایای استان‌های مختلف کشور در نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار، به‌طور مشترک روز فرهنگ و هنر شهرستان‌های نیکشهر، سراوان، قصرقند و سرباز نیز برگزار شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: امسال جشنواره مونسون متفاوت و همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شد و مورد استقبال خوب علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر منطقه قرار گرفت.
محمداکبر چاکرزهی افزود: اجرای دهل و سرنا قصرقند رقص دو چاپی به‌عنوان هنر موسیقی این شهرستان از جمله برنامه‌های شاد این رویداد فرهنگی هنری بود.
چاکرزهی بیان کرد: آداب، رسوم و باور شهرستان نیکشهر با اجرای موسیقی پیرپتر، برنامه‌های شاد کمدی، اجرای مسابقه جذاب و هیجان‌انگیز برای خانواده‌ها، اجرای موسیقی سنتی و پاپ و تجلیل از پیشکسوتان هنری باهدف حمایت و پاس‌داشت از خدمات آنان نیز در طول این برنامه انجام شد.
وی ادامه داد: همچنین همزمان با جشنواره تابستانی مونسون منطقه آزاد چابهار و نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و هدایای استان‌های مختلف کشور روز فرهنگ و هنر شهرستان سراوان نیز برگزار شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: این برنامه فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان انجمن‌های نمایش طنز، موسیقی محلی و پاپ و بانوان هنرمند سفالگر سفال کلپورگان به اجرا درآمد.
چاکرزهی گفت: معرفی غذاها، آداب و رسوم و آثار باستانی شهرستان سراوان از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.
وی افزود: برگزاری روز فرهنگ و هنر شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان در شب‌های جشنواره تابستانی مونسون منطقه آزاد چابهار مورد استقبال قرار گرفته و موجب رضایت‌مندی هنرمندان و مردم شد.
جشنواره تابستانی مونسون با هدف معرفی آداب و رسوم، موسیقی، غذاهای محلی، سوزن‌دوزی بلوچی و سایر صنایع، شناخت بیشتر از ظرفیت ها و توانمندی‌های گردشگری همراه با برنامه های شاد و متنوع فرهنگی هنری از ۲۵ تا ۲۹ مرداد برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.