دولت نگاه سازنده به بخش خصوصی دارد

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: نگاه دولت به بخش خصوصی، نگاه سازنده شده است و نظام و دولت به این نتیجه رسیده‌اند که بدون حضور موثر بخش خصوصی توسعه‌ای شکل نخواهد گرفت.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مرتضی صفدری‌زاده در اولین همایش خراسان جنوبی در مسیر پیشرفت افزود: بخش خصوصی ممکن است براساس یکسری ناملایمت‌ها در فضای کسب و کار و قوانین کشور دلسرد و دلخور شده باشد اما برای توسعه کشور راهی جزو فعالیت موثر بخش خصوصی نداریم.
صفدری زاده اظهار داشت: در اقتصاد کلان دایره‌ای به عنوان دایره خبیثه فقر وجود دارد و اصولا جوامعی که پیشرفت نمی‌کنند به دلیل عدم سرمایه‌گذاری است چرا که سرمایه‌گذاری در تمام ابعاد زندگی جامعه تاثیرگذار است.
وی گفت: سرمایه‌گذاران به دلیل داشتن حس مسئولیت اجتماعی و برای ادای دین به جامعه‌ای که در آن متولد شدند، در جهاد اقتصادی مشارکت می‌کنند.
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: باید خدا را شاکر باشیم که با وقف مال خودمان توانسته‌ایم اشتغال خوبی را برای جوانان جامعه خود ایجاد کنیم.
صفدری‌زاده بیان کرد: در خراسان جنوبی فضایی ایجاد شده که می‌شود اتفاقات بهتری برای ریل توسعه استان رقم بخورد و همچنان نیازمند توجه ویژه دولتمردان است.
وی گفت: در خراسان جنوبی ذهنیت عوض شده و اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی حس مسئولیت را برای توسعه استان در بخش خصوصی ایجاد کرده است.
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به فضایی که در استان خراسان جنوبی ایجاد شده یک یاعلی دیگر برای ریشه‌کنی بیکاری نیاز است تا هرچه سریعتر جشن پایان بیکاری استان را برگزار کنیم.
خراسان جنوبی منابع سرشار مالی دارد
صفدری زاده با بیان اینکه در خراسان جنوبی منابع سرشار مالی وجود دارد گفت: اگر این طور نیست چرا اینقدر موسسه مالی و اعتباری مانند قارچ در بیرجند رشد کرده است و اگر این موسسات توجیه اقتصادی نداشتند که سرمایه‌گذاری نمی‌کردند.
وی تصریح کرد: مردم این استان منابع خوبی دارند که پول‌های خود را در این موسسات اعتباری می‌گذارند و وقتی یک موسسه‌ای ورشکسته می‌شود، بیشترین زیان را همین مردم می‌بینند.
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی منابع مالی خوبی وجود دارد اما سرمایه گذاری نمی‌شود شاید نگاه بخش خصوصی به خاطر برخی ناموفقیت‌ها که در شهرک صنعتی دیده می‌شود و متاسفانه توسط رسانه‌ها هم بی‌محابا برجسته می‌شود، تغییر کرده‌ و این اتفاق باعث ترس بیشتر در بخش خصوصی شده‌ است.
صفدری‌زاده اظهار داشت: باید فضای جامعه به سمت و سویی برود که سرمایه گذاری مقدس است چرا که زیرساخت‌های خوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری توسط دولت ایجاد شده است.
وی گفت: ما اولین همایش خراسان جنوبی در مسیر پیشرفت را با این هدف برگزار کردیم که به توسعه سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی استان کمک کنیم و برای جوان این سرزمین شغل ایجاد شود.
این همایش با حضور استاندار خراسان جنوبی، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و جمعی از مسئولان استان در تالار شوکت‌آباد بیرجند برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو