فراخوان ارسال آثار به اولین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند منتشر شد

  • چهارشنبه 6 شهريور 1398 - 15:55
  • اروند
  • 0 دیدگاه
دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و رسانه اروند از انتشار فراخوان ارسال آثار به سامانه متمرکز جشنواره های سراسر کشور، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند؛ ریاض علی فرحانی دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و رسانه اروند ویژه مناطق آزاد کشور و استان خوزستان ضمن بیان این خبر، گفت: امروزه با گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، تلاش در راستای حمایت از نشریات محلی و رسانه‌های مکتوب و نوشتاری یکی از اولویت‌های اصلی کشور در حوزه فرهنگ و اطلاع‌رسانی به شمار می‌رود.

فرحانی با تأکید بر اهمیت و نقش رسانه ها در میان جامعه و افکار عمومی، افزود:  با توجه به اهمیت موضوع، این مهم در اولویت سیاست‌های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است و در همین راستا برگزاری جشنواره مطبوعات به میزبانی منطقه آزاد اروند با گرد هم آوردن فعالان حوزه رسانه، می‌تواند در جهت اعتلای این حوزه و ارزیابی کیفی آنان موثر و مفید باشد .

گفتنی است این جشنواره با هدف تقویت تعامل بین رسانه های استان با دستگاه های اجرایی و مراکز صنعتی و اقتصادی مستقر در منطقه آزاد اروند، کمک به توسعه ی فضای رسانه ای، و تقویت جایگاه مطبوعات و رسانه های منطقه و... در پائیز سال جاری برگزار خواهد شد.

وی در توضیح ارسال آثار توضیح داد: تمامی فعالان عرصه رسانه های مناطق آزاد کشور و استان خوزستان اعم از «مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری» دارای مجوز فعالیت از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند آثارشان را در بخش ها و محورهای زیر به دبیرخانه ارسال کنند:

بخش استانی فعالان عرصه رسانه استان خوزستان «مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری» دارای مجوز فعالیت از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند در محورهای این بخش شرکت کنند:

  1. سرمقاله و یادداشت
  2. مقاله مطبوعاتی
  3. مصاحبه و گفتگو
  4. گزارش (خبری ـ تحلیلی ـ تحقیقی)
  5. خبر
  6. تیتر
  7. عکس (خبری و غیر خبری)
  8. گرافیک، طراحی و صفحه‌آرایی
  9. کاریکاتور و طنز

بخش ویژه (اروند) حضور تمامی فعالان عرصه رسانه های «مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری» استان خوزستان که دارای مجوز فعالیت از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند در محورهای این بخش آزاد است و می توانند گزارش ها و مطالب تحلیلی خود را با موضوعات زیر به این بخش ارسال کنند:

  1. توسعه منطقه‌ای (فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و...) با تاکید بر ظرفیت منطقه آزاد اروند
  2. حفظ و ارتقای فرهنگ (ارزش‌ها، نگرش‌ها، آداب و رسوم بومی) و خرده فرهنگ‌های اروند
  3. افزایش تعاملات اقتصادی برون مرزی اروند با کشورهای همجوار
  4. توسعه گردشگری اروند

بخش ملی (مناطق آزاد) فعالان عرصه رسانه های «مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری» دیگر مناطق آزاد کشور که مجوز فعالیت از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند می توانند در این بخش شرکت نمایند. بنابراین کلیه فعالان رسانه ای کشور باید مقالات و گزارش های تحلیلی خود را با موضوع مناطق آزاد (اروند، ارس، کیش، قشم، چابهار، انزلی و ماکو) به این بخش ارسال کنند.

  1. گزارش
  2. مقاله

دبیر اولین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و رسانه اروند شرایط این جشنواره را به شرح ذیل اعلام کرد: آثار

1-ارسالی در هر بخش باید در دوره زمانی 97/01/01 تا 98/07/15 منتشر شده باشند.

2-آثار ارسالی باید به نام منتشر شده باشد. «برای آثار منتشره فاقد نام، تأیید صاحب اثر از سوی مدیرمسئول الزامی است».

3-هر متقاضی خوزستانی می تواند 2 محور از بخش اصلی (هر محور حداکثر 3 اثر) و 1 موضوع از بخش ویژه اروند (حداکثر 2 اثر) را برای ارسال اثر انتخاب کند. متقاضیان شرکت در بخش ملی نیز می توانند (حداکثر 2 اثر) ارسال کنند.

4-آثار منتشر شده بخش استانی الزاماً می بایست مرتبط با منطقه آزاد اروند و با موضوع شهرهای آبادان و یا خرمشهر باشد. در بخش ویژه 1 (اروند) نیز همچون بخش استانی فقط فعالان رسانه های استان خوزستان مجاز به ارسال اثر هستند. بخش ملی (مناطق آزاد) نیز مختص تمامی فعالان رسانه‌ای کشور است و محدودیت ندارد.

5-مطالب مربوط به مطبوعات لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات یا وبلاگ ها امکان شرکت در جشنواره را نخواهند داشت.

6-متقاضیان شرکت در جشنواره از 16 الی 30 مهرماه 98 فرصت دارند با مراجعه به سایت Arvand.pressfestival.ir آثار خود را بارگذاری کنند.

7-ارسال اثر منتشر شده در صفحه رسانه به صورتی که نام رسانه و زمان انتشار مشخص باشد، الزامی است.

8-در بخش عکس علاوه بر تصویر منتشره در صفحه نشریه ارسال نسخه اصلی ضروری می باشد.

شایان ذکر است همزمان با انتشار این فراخوان، وب سایت خبری اولین جشنواره مطبوعات و رسانه اروند نیز به آدرس  Festival.Arvandfreezone.com برای انعکاس اخبار  و گزارش های مربوطه در دسترس علاقه مندان خواهد بود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو