مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:‌

افزایش ۵۶ درصدی ترانزیت نفتی در بندر شهید رجایی

بندر شهید رجایی مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اعلام خبر تخلیه و بارگیری ۳۴ میلیون تن کالا در پنج ماهه امسال و ثبت رشد بیش از ۷درصدی، گفت: با صادرات ۱۶ میلیون تن کالای غیرنفتی از طریق بزرگترین بندر ایران، رشد ۱۵ درصدی را شاهد بودیم.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اله مراد عفیفی پور در نشستی با مدیران بزرگترین بندر ایران ضمن بیان تازه ترین آمار و ارقام از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی پنج ماه نخست سال ۹۸، اظهار داشت: در دوره زمانی یاد شده، حجم مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی به رقم ۳۴ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۱۲۳ تن رسید که با رونق گرفتن فعالیت های اقتصادی و حمل و نقلی در این بندر، شاهد افزایش ۷,۲ درصدی جابجایی کالا بودیم .

عفیفی پور حجم تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی را ۲۳ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۷۶۵ تن با رشد ۹,۴ درصدی عنوان کرد و افزود: همچنین، ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۳۵۸ تن فرآورده نفتی نیز با افزایش ۲.۶ درصدی در این جابجا بندر شد.

صادرات غیرنفتی از ۱۶ میلیون تن فراتر رفت 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به افزایش ۱۵درصدی صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تصریح کرد: حجم صادرات این گونه کالاها به رقم ۱۶ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۲۵۶ تن رسید. 

عفیفی پور از ترانشیپ یک میلیون و ۵۷۴  هزار و ۷۱۱ تن کالای غیرنفتی از طریق این بندر به بنادر دیگر منطقه خبر داد که در این زمینه، رشد ۱۷ درصدی را شاهد بودیم.

۱۳۴ هزار تن کالا کابوتاژ شد

وی از کابوتاژ(کران بری) ۱۳۴ هزار و ۱۳۵ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۱۰۰ درصدی طی پنج ماه اخیر سخن به میان آورد و اظهار داشت: در این مدت، یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۴۲۳ تن کالا،  ترانزیت و همچنین سه میلیون و ۳۱۲ هزار و ۴۲۳ تن از اینگونه کالاها وارد بندر شهید رجایی شد.

رشد ۱۱ درصدی صادرات فرآورده های نفتی 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش دیگری از گزارش عملیات پنج ماهه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: طی این مدت، سه میلیون و ۷۲۶ هزار و ۴۰۰ تن فرآورده نفتی با رشد ۱۱,۳ درصدی به خارج از کشور صادر شده است.

ترانزیت نفتی ۵۶درصد افزایش یافت

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اظهار داشت: در این مدت، ۷ میلیون تن با رشد ۷,۳ درصدی، کابوتاژ و ۳۳ هزار و ۸۹۴ تن از اینگونه محموله ها، ترانزیت شد که رشد ۵۶.۵ درصدی داشته است.

تردد بیش از ۱۷۰۰ شناور به بزرگترین بندر ایران

عفیفی پور گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یکهزار و ۷۶۳ فروند شناور در اسکله های بزرگترین بندر تجاری کشور پهلو گرفت که همسنجی این تعداد از تردد شناورها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیانگر افزایش ۷,۸ درصدی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: از مجموع کل شناورهای ورودی به بندر شهید رجایی، یکهزار و ۴۵۳ فروند مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن (افزایش ۵ درصدی) و ۳۱۰ فروند شناور تناژ اسمی زیر هزار تن (رشد ۲۱ درصدی)، داشته است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو