افزایش 28 درصدی صادارت غیرنفتی از گمرک پارس

مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت میلیون و 800 هزار تن کالای غیرنفتی از گمرک پارس به خارج از کشور صادر شده که 28 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، احمد پورحیدر بیان کرد: منطقه پارس جنوبی که بزرگترین میدان گازی جهان را در خود جای داده است علاوه بر دارا بودن عنوان پایتخت انرژی، قطب صادرات محصولات غیر نفتی، پتروشیمی و میعانات گازی نیز به شمار می‌رود.
پورحیدر افزود: در مرداد ماه امسال بالغ بر یک میلیون و 650 هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش 560 میلیون دلار از طریق گمرک منطقه ویژه انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی 38 درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: آمار صادرات مواد غیر نفتی از ابتدای امسال تاکنون از این گمرک هشت میلیون و 800 هزار تن به ارزش سه میلیارد و 300 میلیون دلار بوده است که از نظر وزنی 28 درصد افزایش داشته است.
مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عمده محصولات صادراتی را اتیلن، پلی اتیلن، بوتان، پروپان، کود اوره، آمونیاک، کلینکر و گوگرد عنوان کرد.
پورحیدر افزود: این محصولات بیشتر به کشور‌های آسیای میانه مانند آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ازبکستان و افغانستان، ترکیه، اسپانیا، صربستان، ترکیه، عراق، چین، تایوان، تایلند و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شده است.
وی راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی، کم کردن تشریفات اداری و حضور ارزیابان در محل کارخانه را در تسریع صادرات موثر دانست.
مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: وجود پتروشیمی‌های متعدد و تولید مواد غیرنفتی موجب شده گمرک منطقه ویژه از لحاظ عملکرد در سال‌های اخیر رتبه اول صادرات مواد غیر نفتی را در کشور دارا باشد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.