شرایط صادرات کالا از بندر چابهار به کشورهای همسایه فراهم است

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: موانع صادرات کالا باید رفع شود تا تولیدکنندگان بتوانند به سهولت کالای خود را از طریق بندر چابهار به بازارهای هدف صادر کنند.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی با اشاره به اینکه اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به دنبال تسهیل روند صادرات محصولات از طریق بندر چابهار است، افزود: بندر چابهار به دنبال حل مشکل تولیدکنندگان کالا برای صادرات محصولاتشان با صرف کمترین زمان و هزینه است که این موضوع می تواند نویدبخش آینده ای روشن برای تقویت اقتصاد داخلی و دریامحور از طریق این بندر اقیانوسی باشد.
آقائی با تأکید بر اینکه رفع مشکل حمل و نقل کالا از مسائل اولویت دار در جهت تسهیل صادرات است، عنوان کرد: موانع صادرات کالا باید رفع شود تا تولیدکنندگان بتوانند به سهولت کالای خود را از طریق بندر چابهار به بازارهای هدف صادر کنند.
وی مطرح کرد: با ورود کشتی های کالای اساسی در بندر چابهار نیازمند حضور فعال ناوگان حمل و نقل کالا خواهیم بود.
همچنین معاون هماهنگی امور استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: نزدیکی مسافت زمینی و دریایی این بندر استراتژیک با همسایگان خارجی سبب شده که شرایط صادرات کالا مهیا باشد.
علیرضا نورا افزود: با توجه به موقعیت بندر چابهار علاوه بر تأمین بازار داخلی می توان به سمت تامین کالا کشورهای همسایه حرکت کرد.
نورا با بیان اینکه سعی کرده ایم موانع صادرات را به حداقل برسانیم، گفت: مسئله حمل سیمان به بندر چابهار باید حل شود و تمام دستگاه های مرتبط باید هماهنگ و منسجم در این موضوع ورود کنند.
معاون هماهنگی امور استانداری سیستان و بلوچستان افزود: سازمان بنادر و دریانوردی براساس اختیارات قانونی خود هزینه های صادرات را کم کرده است تا این امر استمرار داشته باشد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو