مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی خبر داد:

مقاوم سازی ۱۰ هزار و ۴۴۱ واحد مسکونی روستایی در منطقه آزاد ماکو

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: ۱۰ هزار و ۴۴۱ واحد مسکن روستایی که شامل شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت است مقاوم سازی شده است.

به گزارش فرینا، محمود بدلی در حاشیه دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: مقاوم سازی چهار هزار و ۸۱۲ واحد مسکونی روستایی در شهرستان ماکو، ۲ هزار و ۷۸۵ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان شوط و ۲ هزار و ۸۴۴ واحد مسکونی روستایی در شهرستان پلدشت با ارائه تسهیلات و نظارت عالی بنیاد، مقاوم سازی شده است.

بدلی با اشاره به اینکه تسهیلات مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی ۴۰۰ میلیون ریال است که با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود افزود: لازم است روستاییان نسبت به مقاوم‌سازی مسکن‌های خود اقدام کنند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری سهم استان آذربایجان غربی برای مقاوم سازی روستای ۱۲ هزار واحد است اظهارداشت: ۲۵۸ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد که بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، امسال ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی دیگر نیز در استان مقاوم می‌شود.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی، روستائیانی که قصد ندارند از این تسهیلات استفاده کنند، می‌توانند جهت استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از این اداره کل کمک بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.

بدلی از مطالعه و اجرای ۹۶ درصدی طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار منطقه آزاد ماکو خبر داد افزود: در ۱۸۹ روستای منطقه آزاد ماکو مطالعه و تهیه طرح هادی صورت گرفته که ۹۷ درصد کل روستاهای منطقه را شامل می شود .

وی ادامه داد: از این میزان در ۸۰ روستای شهرستان ماکو، ۵۲ روستای شهرستان شوط و ۵۷ روستای شهرستان پلدشت، مطالعه و تهیه طرح هادی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با اشاره برای واحدهای مسکونی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سند مالکیت صادر شده است افزود: برای ۶ هزار و ۴۱ واحد املاک مسکونی در منطقه آزاد ماکو سند صادر شده است که با همکاری اداره ثبت و اسناد در شهر بازرگان ۲ هزار و ۳۳۸ واحد مسکونی، در شهر شوط یک هزار و ۲۵۲ واحد ودر شهر پلدشت ۲ هزار و ۴۵۱ واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سند مالکیت صادر شده است.

بدلی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۱۵۲ فقره سند مالکیت برای روستاهای منطقه آزاد ماکو صادر شده است ادامه داد: در روستاهای شهرستان ماکو چهار هزار و ۵۷۹ واحد مسکونی، در شهرستان شوط چهار هزار ۶۵۶ واحد و در شهرستان پلدشت ۲ هزار ۹۱۷ واحد مسکونی سند دار شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.