کارگروه مشترک سازمان منطقه آزاد قشم و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با هدف افزایش زمینه های همکاری در حوزه کار، و تسهیلات اشتغالزایی با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان دیدار کرد.

به گزارش فرینا، تاکید بر لزوم تعاملات نزدیک با تشکیل کارگروه مشترک بین سازمان منطقه آزاد قشم و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به منظور افزایش سرانه اشتغال و تسهیل فعالیت تعاونی ها، از محورهای صحبت در این جلسه بود.

حمیدرضا مومنی بر آمادگی قشم برای اجرای طرح های ملی تاکید کرد و بیان داشت: جزیره قشم می تواند پایلوتی برای اجرای طرح های نوین و در سطح ملی باشد.

مومنی افزود: به منظور تسهیل در فعالیت تعاونی های فعال و نیمه فعال در جزیره، تمدید اعتبار صدور مجوزها، سه ساله  می شود.

وی همچنین از ارایه تخفیفات در صدور مجوزهای تعاونی های نوپا خبر داد و عنوان کرد: جزیره قشم از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه فعالیت های صنعتی به ویژه در قالب تشکیل تعاونی، برخوردار است.

*اعطای 200 میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه گذاران قشم

در این جلسه، عملکرد 6 ماهه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم نیز مورد بررسی قرار گرفت.

اعطای 200 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به 67 طرح صنعتی که عمدتا در زمینه های گردشگری، صیادی و شرکت های تولیدی هستند با کمک و تسهیل گری کارگروه تعاون سازمان منطقه آزاد قشم که برای 450 نیروی بومی اشتغالزایی خواهند داشت و ایجاد یک هزار و 400 نفر شغل جدید در جزیره از ابتدای سال جاری تا کنون، بخشی از عملکرد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم در این مدت بود که بسیار مثبت ارزیابی شد.

همچنین شناسایی دو هزار نفر از اتباع خارجی در 6 ماهه نخست امسال و تاکید بر ساماندهی و شناسایی اتباع خارجی دارای مجوز از فاقد مجوز بخش دیگری از عملکرد این اداره بود که در جلسه مذکور ارایه شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.