جنگل حرای قشم توسط 20 پدل برد و قایق کایاک پاکسازی شد

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از انجام پاکسازی بخشی از ساحل ذخیره گاه زیست کره حرا در محدوده طبل همزمان با روز جهانی پاکسازی ساحل خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد هاشم داخته با اعلام این خبر، گفت: این برنامه با مشارکت 27 نفر (خانم و آقا) و توسط 14 پدل برد و 6 قایق کایاک انجام شد.

داخته افزود: این رویداد با همکاری مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، کمیته موج سواری قشم و مدرسه ورزش های موج سواری روستای هفت رنگو، اقامتگاه هفت رنگو  و اقامتگاه درشه روستای طبل اجرایی شد.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: هدف از این برنامه جمع آوری زباله های پلاستیکی، بطری های آب معدنی و سایر آلودگی های موجود در جنگل های حرا  بود تا از آسیب های زیستی به اکوسیستم این ناحیه جلوگیری صورت گیرد.

داخته تصریح کرد: جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره ایرانی خلیج فارس، با داشتن نوار ساحلی گسترده و تنوع زیستی و زیستگاهی بالا، از مناطق حساس ساحلی کشور به شمار می آید.

وی ادامه داد: بازگشت به طبیعت در مورد بسیاری از زباله ها سال ها به طول می انجامد و این مواد طی این مدت باعث آلودگی و آسیب به محیط زیست می شوند. لذا برنامه ریزی حضور گروه های علاقه مند به محیط زیست برای پاکسازی ساحل ها وجمع آوری این آلودگی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه ساکنان روستاهای حاشیه حرا همکاری خوبی را برای اجرای این برنامه داشتند، تصریح کرد: سلامتي حال حاضر ذخيره گاه حرا نتیجه تعامل سازنده و پايدار مردم جزيره قشم بويژه روستاهاي حاشيه حرا طی سال های متمادی است.

داخته افزود: آموزش و اطلاع رسانی برای اقشار مختلف جامعه، مشارکت و همکاری جوامع محلی در حفاظت از محیط زیست، و حمایت سازمان های مردم نهاد ، راه های اصلی حفاظت از محیط زیست است.

وی در پایان با اشاره به اجرای هرساله برنامه روز جهانی پاکسازی سواحل(21 سپتامبر) گفت: این برنامه به عنوان بزرگترین رویداد داوطلبانه جهان، با هدف جلب توجه جامعه جهانی به خطرات ناشی از انباشت زباله و برانگیختن حس مسوولیت برای پاکسازی زمین از زباله هایی است که  تجزیه ناپذیر هستند.

گفتنی است؛ فعالیت های محیط زیستی مربوط به ورزش موج سواری، اغلب مربوط به محیط آبی و دریا است و شامل آموزه های حفاظت از دریا و اکوسیستم های دریایی، پاکسازی و آگاهسازی مردم در مورد اهمیت محیط‌ زیست دریایی و موجودات آن می باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.