تمایل نمایندگان فدراسیون دولتی روسیه برای سرمایه گذاری در صنایع دریائی و شیلات در جزیره قشم

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نشست مشترک اعضای فدراسیون دولتی روسیه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با هدف معرفی ظرفیت ها و آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری در حوزه شیلات و آبزیان در این جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، کیهان عباسیان با اعلام این خبر، گفت: در حاشیه دهمین اجلاس کمیسیون مشترک شیلاتی ایران و روسیه که از دوم مهرماه در محل سازمان شیلات ایران آغاز به کار کرد، هیات عالی رتبه کشور روسیه، روز چهارشنبه مورخ 3 مهرماه 1398 از ناوگان صیادی استان هرمزگان و جزیره قشم بازدید کردند.
عباسیان افزود: این هیات عالی رتبه کشور روسیه به سرپرستي معاون رئيس آژانس فدرال ماهيگيري و تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی حوزه شیلات روسیه، با انجام این بازدید، از نزدیک با ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در جزیره قشم آشنا شدند.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاران روسیه در نشستی که با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم داشتند، مواردی را در راستای سرمایه گذاری در حوزه صیادی، پرورش آبزیان و ایجاد کارخانه فرآوری شیلات مطرح کردند.
به گفته معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، طبق قوانین منطقه آزاد امکان سرمایه گذاری 100 درصدی از سوی سرمایه گذاران خارجی در منطقه آزاد قشم وجود دارد و همین مساله این منطقه را به مكان مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در حوزه هائیکه قشم در آنها مزیت غیر قابل رقابتی دارد تبدیل کرده که مورد توجه هیات فدراسیون دولتی روسیه نیز قرار گرفت.
عباسیان ادامه داد: در حال حاضر فضای مناسبی برای جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم در حوزه صید آبزیان، تولید و پرورش ماهی در قفس، میگو و بسته بندی با محوریت صادرات وجود دارد که همین مساله مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: قشم به عنوان یک منطقه آزاد پیشرو در حوزه فعالیت های صنعتی از جمله شیلات دارای نگاه ویژه ای برای جذب سرمایه گذاری در حوزه تولیدات صادرات محور میباشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.