حضور فعال منطقه آزاد قشم در سمپوزیوم گردشگری پایدار

سمپوزیوم گردشگری پایدار با محوریت طبیعت‌گردی و با مشارکت ایران و سفارت اتریش و مشارکت فعال منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این سمپوزیوم دو روزه که با هدف تبادل تجربیات گردشگری بین دو کشور ایران و اتریش و خلق آینده ای بهتر برای جوامع محلی در حال برگزاری است، منطقه آزاد قشم ظرفیت های گردشگری خود را به نمایش گذاشته و با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شده است.

غرفه منطقه آزاد قشم با 10 صنعتگر و ارایه صنایع دستی متنوع و رنگارنگ مردم جزیره، نقش حنا و اجرای موسیقی های بومی و محلی، یکی از پربازدیدترین غرفه هاست که توانسته ظرفیت های گردشگری، آداب و سنن و داشته های قشم را به شرکت کنندگان در این مراسم معرفی کند.

سفیر اتریش و هیات همراه نیز با بازدید از غرفه منطقه آزاد قشم از  قابلیت های گردشگری و توانمندی های فرهنگی جزیره تمجید کرد.

سمپوزیوم گردشگری پایدار به همت سفارت اتریش و دانشگاه علم و فرهنگ کشور برگزار شد و در آن به موضوعاتی مانند توسعه پایدار گردشگری، آموزش توریسم پایدار، اصول و مفاهیم گردشگری در پارک‌های محلی، پارک محلی و گردشگری در مقیاس کوچک برای افزایش درآمد مشاغل خانوادگی، تورهای هدایت شده با جنگل بانان و مقایسه تطبیقی کوهستان‌های ایران و اتریش پرداخته شد.

در حاشیه این همایش،‌ چندین کارگاه‌ تخصصی و ورک شاپ با موضوعات توسعه محصولات توریستی،‌ ملزومات کیفیت در اکوتوریسم، پارک های ملی، پارک های طبیعت، پناهگاه‌های حیات وحش در هماهنگی با گردشگری،‌ جلوه‌های معنوی گردشگری طبیعی کوهستان و طراحی و مدل‌سازی مسیرهای کوهنوردی نیز برگزار شد.

سمپوزیوم گردشگری پایدار با محوریت طبیعت‌گردی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه سوم و چهارم مهر ماه در دانشگاه علم و فرهنگ تهران، میزبان علاقمندان به صنعت گردشگری بود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.