اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

مجموعه گردشگری دریایی مارینا کاسپین، تحولی در صنعت گردشگری شمال کشور

مارینا کاسپین به عنوان نخستین مارینای شمال کشور و حرفه ای ترین مجموعه تفریحات دریایی در منطقه آزاد انزلی گامی مهم و موثر در توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذاران به این منطقه محسوب می شود.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد۲۴، یکی از عوامل مهم برای حضور سرمایه گذاران و گردشگران در مناطق آزاد وجود زیرساخت های مناسب و ایمن برای ارائه خدمات است. منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از پر رونق ترین مناطق آزاد ایران که پتانسیل فراوانی برای جذب سرمایه گذار و گردشگر دارد سال هاست به فکر ایجاد زیرساخت هایی ایمن، به‌روز و حرفه ای افتاده است.

در همین راستا احداث اسکله مارینا به عنوان مهمترین زیرساخت عملیاتی کردن گردشگری دریایی در دریای خزر در دستور کار قرار گرفت. این اسکله نخستین مارینای شمال کشور و همچنین به‌روزترین و حرفه ای‌ترین مجموعه تفریحات دریایی در این منطقه است که با امکان پهلوگیری حدود ۳۰۰ شناور گام مهمی در جهت ایجاد و توسعه گردشگری دریایی و اشتغال زایی در این بخش از صنعت گردشگری برداشته می شود.

این روزها تفریحات و نوع حمل و نقل آن شکل دیگری به خود گرفته و علاوه بر رونق سفرهای دریایی، خریدن شناورهای تفریحی برای بسیاری از افراد به یک مشغله مهم تبدیل شده و بسیاری از افراد به خصوص در ایالات متحده و اروپا دارای قایق های لوکس تفریحی هستند و این نوع جدید از تفریحات نیازمند مکان هایی برای استفاده، نگهداری و پهلوگیری است. به همین خاطر ماریناهای زیادی با امکانات و خدمات مختلف در سراسر دنیا وجود دارد. در کشور ما مارینا کیش به عنوان نخستین مارینای ایران در سواحل زیبای جزیره کیش ساخته شد.

مارینا (Marina) که می‌توان به آن بندر کوچک، بندر تفریحی یا محوطه بندری نیز گفت، محوطه‌ای بندری برای قایق‌های کوچک و تفریحی است که ممکن است در کنار رودخانه هایی که به دریاچه متصل هستند واقع شده باشند و یا اینکه درون شهری باشند.

در مارینا معمولاً امکانات پهلوگیری و لنگراندازی و نیز آب و برق برای قایق‌ها فراهم است که در برابر دریافت هزینه در اختیار قایق‌ها گذاشته می‌شود. یک مارینا ممکن است دارای تجهیزات سوخت گیری، شستشو و تعمیر، قایق، فروشگاه و رستوران باشد.

در حقیقت، تفاوت مارینا با بندر در این است که مارینا برای قایق‌های کوچک و با تعداد کم مسافر ساخته شده است و برخلاف بندرهای بزرگ امکاناتی برای پهلوگیری کشتی و قایق‌های بزرگ و انتقال کالا و مسافر در حجم زیاد ندارد.

مارینا کاسپین به عنوان لوکس ترین مجموعه دریایی در شمال ایران در سال ۱۳۹۷ با هدف ایجاد بستری امن جهت نگهداری قایق‌ها در منطقه آزاد انزلی احداث و راه اندازی شد که در فاز دریایی خود شامل ۱۵۰ محل پارک برای انواع شناورهای تفریحی و لوکس در اندازه های مختلف است.

اسکله‌های مارینا همگی ساخت شرکت degai فرانسه هستند که توسط شرکت مکین دریا وارد و نصب شده و بر روی تمامی اسکله ها و برای هر محل پهلوگیری پداستالهای آب شیرین و برق و هچنین SOS جهت ســرویس دهی به شــناورها وجود دارد.

مالک شناور می تواند بعد از عقد قرارداد اجاره در محل مشخص شده توسط مارینا پهلوگیری کرده و مجموعه مارینا موظف به رســیدگی و محافظت از شــناور بوده تا همواره در وضعیت مطلوب جهت دریانوردی باشــد.

مارینا کاسپین به عنوان نخستین مارینای شمال کشور، علاوه بر فراهم آوردن مکانی جهت نگهداری و سرویس دهی به شناورهای شخصی و مالکان آنها در محیطی لوکس و مدرن در نظر دارد با وجود کلاب تفریحات دریایی، مدرسه بادبانی و سایر امکانات ورزشی یا رفاهی سبب جذب حداکثری گردشگران یا ورزشکاران علاقه مند به این مارینا شود و بتواند صنعت گردشگری این منطقه را متحول کند و عامل جذب بیشتر گردشگران خارجی و در نهایت ارزآوری بیشتر شود.

اگر علاقه مند به تجربه ای بی نظیر از دریانوردی و تفریحات دریایی به همراه دوستان و خانواده خود هستید می توانید از تورهای تفریحات دریایی، گشت های دریایی با شناورهای موتوری یا قایق های بادبانی و تورهای غواصی یا اسنورکل در مرکز تفریحات دریایی مارینا کاسپین استفاده کنید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو