رونمایی از کنسرسیوم 10 میلیون تنی فولاد در چابهار

در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز تولید 55 میلیون تنی فولاد در افق 1404، تبدیل منطقه آزاد چابهار به قطب تولید فولاد کشور در اولویت برنامه های دولت قرار گرفته و در این راستا شاهد  تشکیل  کنسرسیوم تولید 10 میلیون تنی فولاد از سوی سه شرکت چادرملو، گل گهر و مبارکه اصفهان هستیم در واقع اهمیت مشارکت غول های زنجیره فولاد در منطقه که به منظور سرعت بخشیدن به سرمایه گذاری های توسعه ای صورت گرفته باعث شده تا اولین گردهمایی و نمایشگاه تولیدکنندگان چابهار نیز بهانه ای برای رونمایی کنسرسیوم باشد.

به گزارش فرینا به نقل از معدن نامه، موضوعی که فعالان این حوزه بر ایجاد کنسرسیوم فولادی برای مدیریت منسجم قیمت،کیفیت و صادرات و واردات مواد اولیه در شرایط کنونی تاکید دارند.

مدیرعامل شرکت طلای پرشیا که برگزاری نمایشگاه و همایش تولیدکنندگان فولاد در چابهار را نیز برعهده دارد در خصوص دلایل برگزاری این رخ داد نمایشگاهی گفت: با توجه به اهداف سند چشم انداز دولت در افق 1404 و تحقق تولید 55 میلیون تنی فولاد منطقه آزاد چابهار به واسطه دسترسی به آبهای آزاد وظرفیت های مناسب برای تبدیل شدن به قطب تولید فولاد کشور در نظر گرفته شد .

محدثه رحمانی افزود: در این راستا سه شرکت بزرگ تولید کننده زنجیره فولاد چادرملو، گل گهر و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به تشکیل کنسرسیوم تولید 10 میلیون تنی فولاد اقدام کردند که پس ازی انجام مراحل مطالعاتی همزمان با همایش از این کنسرسیوم نیز رونمایی خواهد شد.

رحمانی به حضور اعضای کنسرسیوم و شرکت های زیر مجموعه در نمایشگاه چابهار اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از برگزاری نمایشگاه تمامی شرکت های بزرگ فعال در حوزه زنجیره فولاد در این گردهمایی و نمایشگاه شرکت کرده اند.

وی همچنین از برگزاری پنل های تخصصی در زمان برگزاری این رویداد خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوعات و چالش های پیش روی سرمایه گذاران و برای آشنایی و اطلاع رسانی اقدامات و برنامه ای صورت گرفته در منطقه چابهار پنل های تخصصی با محوریت راهکارهای برون رفت از تحریم ها، لجستیک و حمل و نقل مواد معدنی، فولاد و پتروشیمی و همچنین پنل رونمایی از کنسرسیوم تولیدت 10 میلیون تنی فولاد برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت طلای پرشیا در پاسخ به اینکه با توجه به کمبود زیر ساخت ها در چابهار و الزام رقابت با منطقه آزاد معدن و صنایع معدنی خلیج فارس چابهار از چه مزیت هایی در جذب سرمایه گذاران برخوردار است، گفت: باید توجه داشت که چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است که در کرانه دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد و به عنوان یکی از مهمترین راه های مواصلاتی شمال و جنوب در جهان شناخته می شود. از سوی دیگر این بندر به لحاظ استراتژیک و به واسطه حضور شرکت های هندی و عمانی از تحریم ها معاف بوده که این موضوع به همراه فعالیت های شرکت های فوق علاوه بر ایجاد بازارهای جدید صادراتی زمینه ورود مواد اولیه را نیز فراهم می آورد.

گفتنی است؛ اولین گردهمائی و نمایشگاه تولیدکنندگان فولاد در چابهار با محوریت واردات مواد اولیه و بازارهای جدید صادراتی از تاریخ  ۱۱ الی ۱۳ مهرماه ۱۳۹۸ در سالن همایش‌‌های منطقه آزاد چابهار برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو