افتتاح موزه مردم شناسی در بندر تاریخی لافت

موزه مردم شناسی لافت با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیرکل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور افتتاح شد.

به گزارش فرینا، این موزه با هدف معرفی فرهنگ و تاریخ بندر لافت به عنوان یکی از بندرگاه های تاریخی جزیره قشم به بهره برداری رسید.

موزه مردم شناسی لافت دارای سه بخش مردم شناسی، تاریخ و صنایع دستی است که در آن ابزار و اشیاء لنج سازی و قایق سازی همراه با ماکت های کشتی، لنج و قایق به نمایش گذاشته شده است.

همچنین در بخش های دوم و سوم این موزه، آثار مربوط به فرهنگ و هنر قشم که توسط زنان بومی این جزیره خلق شده است دیده می شود.

مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با ساماندهی موزه مردم شناسی لافت، رنگ آمیزی، پلاستر، مبلمان، نورپردازی و سایر امور مربوط به راه اندازی این موزه را انجام داده است.

مدیرکل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در این مراسم گفت: در جهان آینده جامعه ای می تواند به سمت توسعه پایدار حرکت کند که سواد فرهنگی و تاریخی خود را برای نسل های آینده حفظ کرده و به نمایش بگذارد.

محمدرضا کارگر با بیان اینکه موزه ها یکی از عوامل اصلی حفظ سواد فرهنگی و تاریخی در بخش های مختلف است، ادامه داد: با حفظ میراث گذشتگان می توانیم به سمت توسعه پایدار همه جانبه در جامعه حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: کودکان و نسل های آینده با حضور در موزه ها با مشاهده شناختن آثار فرهنگی و تاریخی به جا مانده از گذشته، به آگاهی دست پیدا می کنند که برای آنها هویت ساز است.

مدیرکل امور موزه های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور راه اندازی موزه مردم شناسی در بندر لافت را اقدامی مهم در راستای معرفی فرهنگ و تاریخ منطقه در جزیره قشم دانست و تصریح کرد: این موزه برای تجهیز بیشتر نیاز به حمایت دارد که وزارتخانه در حد امکان آن را مورد حمایت قرار خواهد داد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.