دژپسند:

کاهش روند نرخ تورم نقطه به نقطه در کشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به خراسان رضوی در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي این استان از كنترل تلاطم ها و روند رو به بهبود اقتصاد ایران خبر داد.

 به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند که به استان خراسان رضوی سفر کرده است، در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي این استان  و نيز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: الان شرايط نسبت به سال گذشته در همين زمان، به گونه اي سامان يافته است كه تلاطم ها كنترل  شده و شرايط رو به بهبود شكل گرفته است.

دژپسند با اشاره به برخي شاخص هاي اقتصادي در رابطه با تجارت خارجي افزود: علي رغم شرايط تحريم هاي خصمانه ميزان صادرات غیرنفتی در هفت ماهه امسال به ٢٤.٤ ميليارد دلار  و ميزان واردات در همين مدت به ٢٥.٢ ميليارد دلار رسيد.

وي گفت: ملاحظه مي شود كه به رغم تمام فشارهای وارده، صادرات ما از مرز 24 میلیارد دلار عبور کرده و در مورد واردات کالاهای اساسی نیز که ما دغدغه هایی داشتیم، در هفت ماهه امسال، شاهد رشد 21.99 درصدی بودیم. 

وزیر اقتصاد افزود: در بحث صادرات به لحاظ وزنی نیز ما 10.7 درصد رشد داشتیم.

دزپسند ارتقای یک رتبه ای ایران و رسیدن به رتبه ۱۲۷ در شاخص بهبود محیط  کسب و کار، را به عنوان يك خبر خوب اعلام كرد و گفت: پس از چند سال تنزل رتبه در اين شاخص، اين ارتقاي رتبه با توجه شرایط تحریمی بسیار ارزشمند است، زیرا در تمام دنیا، در شرایط مشابه، محدودیت ها و سخت گیری ها بر محیط کسب و کار افزایش می یابد ولی با این وجود بحمدالله توانستیم عملکرد خوبي را از خود بر جای بگذاریم. 

وی افزود: ما امیدوارم با اقداماتی که انجام می شود، سال آینده شاهد یک جهش در بهبود محیط کسب و کار کشور باشیم.

وزیر اقتصاد در ادامه با بیان اینکه در سه ماهه تابستان امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷حدود 840 هزار شغل خالص در کشور ایجاد شده است، این آمار را مبین توانایی اقتصاد کشور و ظرفیت های بالای آن به رغم شرایط غیر نرمال و تحریم های ظالمانه دشمن خواند.

دژپسند با اشاره به اينكه نرخ تورم نقطه به نقطه روند كاهشي پيدا كرده است، چنين ادامه داد: زماني مي توانيم اين روند رو به بهبود را به رونق تبديل كنيم كه آموزه هاي اقتصاد مقاومتي را بگوش بگيريم و عملياتي كنيم.

وی با اشاره به قابليت هاي مديريتي، ذخایر معدني و قابليت هاي زراعي و كشاورزي، صنعتي و تجاري استان خراسان رضوي، و مجاورت اين استان با بارگاه حضرت امام رضا (ع)، اعلام كرد: استان خراسان رضوي از لحاظ اقتصادي قابليت الگو شدن براي استان هاي ديگر را دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بررسی ها با مسئولان استان خراسان رضوی نشان داد، این استان نیز همانند بقیه استان ها، در هفت ماهه امسال، به لحاظ متغیر های اقتصادی، از شرایط مناسبی برخوردار بوده به نحوی که نرخ بیکاری جامعه روستایی در آن به 3.6 دهم درصد کاهش یافته و این در حالی است که نرخ مشارکت هم 48 درصد است.

جانشین ریيس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتي افزود: خوشبختانه امروز صحبت هایی نیز با تولیت آستان قدس رضوی داشتیم و ایشان با رویکردی بسیار مثبت اعلام کردند، آمادگی دارند که از منابع و عوامل تولید این آستان برای رفع مشکلات و توسعه اقتصادی استان خراسان رضوی و کلیت اقتصاد کشور استفاده شود.

گفتني است؛ در اين جلسه وزير اقتصاد و جانشين رئيس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي بر اجرايي شدن مصوبات ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان خراسان رضوي مطابق برنامه زمانبندي تعيين شده تاكيد كرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.