استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از الحاق چالدران به منطقه آزاد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل بالای شهر چالدران گفت: از الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو استقبال می کنم.

به گزارش فرینا،‌ در دیدار فرماندار شهرستان چالدران و معاونان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، محمدرضا عبدالرحیمی با اشاره به اینکه شهرستان مرزي چالدران سابقه تاريخي طولاني دارد و وفاداري اين مرزنشينان براي اين نظام و انقلاب ثابت شده است افزود:‌ لایحه الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو در حال بررسی است، در صورت تحقق این امر، هم منطقه از مزایای گردشگری چالدران بهره مند خواهد بود و هم این شهرستان از مزایای منطقه آزاد برخوردار می شود. همچنین، مزیت های منطقه آزاد می تواند مانعِ مهاجرت معکوس در این شهرستان شود.

عبدالرحیمی با اشاره به مزیت های مناطق آزاد گفت: به منظور استفاده تمامی شهروندان از مزایای قانونی مناطق آزاد، حصار کشی این منطقه از ملزومات است لذا با توجه به اینکه این مهم از مطالبات مردم منطقه است سازمان منطقه آزاد نیز پیگیر این موضوع بوده و جزو اولویت برنامه های سازمان است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان چالدران هیچگاه از منطقه آزاد ماکو جدا نبوده و در برنامه های سازمان و تحولات منطقه نقش مثبت و موثری ایفا می کند افزود، شهرستان چالدران با وجود آثار ثبت جهانی و ۱۰۴ اثر ملی ثبت شده از ظرفیت های بزرگی در حوزه گردشگری برخوردار است.

فرماندار چالدران نیز  در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فرمانداری چالدران، اظهار کرد: شهرستان چالدران در سال جاری با تخصیص ۱۰۰٪ اعتبارات، رتبه اول اعتبارات استان را کسب کرده است.

محمدزاده افزود: در مدت کوتاهی سرمایه گذاری های زیادی در حوزه های پرورش دام، پرورش شترمرغ، کشاورزی، باغداری، بوم گردی و .. در این شهرستان جذب شده است که علاوه بر ایجاد رونق و توسعه در حوزه های مذکور، اشتغال مناسبی نیز ایجاد کرده است.
وی احیای بازارچه های مرزی، آسفالت ریزی جاده های مواصلاتی چالدران، کلنگ زنی شهرک صنعتی، کلنگ زنی ۲ سد در و کلنگ زنی پروژه گازرسانی به تمام روستاهای چالدران را از مهمترین اقدامات فرمانداری چالدران در سال جاری اعلام کرد.

فرماندار چالدران گفت: بنیاد علوی در روستاهای چالدران بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال بودجه تخصیص داده و در حوزه های اشتغال، بهسازی مدارس و .. سرمایه گذاری کرده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.