در هفت ماهه سال 98؛

صدور 1132 مجوز فعالیت اقتصادی توسط سازمان منطقه آزاد انزلی

تعداد مجوزهای فعالیت اقتصادی صادر شده از سوی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان از ابتدای فروردین لغایت پایان مهرماه سال 98 به تعداد 1132 مجوز بالغ شد.

به گزارش فرینا، براین اساس از تعداد 1132 مجوز صادره طی این مدت، 864 مجوز در حوزه خدماتی و پیمانکاری، 178 مجوز مربوط به امور تجاری و صنفی، 70 مجوز تولیدی ـ صنعتی و در نهایت 20 مجوز نیز با موضوع فعالیت های فنی و مهندسی از سوی این سازمان صادر شده است.

بنابراین گزارش به منظور شروع هر گونه فعاليت اقتصادي در محدوده منطقه آزاد، دريافت مجوز فعاليت اقتصادي از طريق مديريت بازرگاني سازمان منطقه آزاد انزلی الزامي است. مجوز فعاليت اقتصادي به صورت يك ساله و بر حسب نوع كاربري صادر مي گردد و این در حالی است که گستره فعالیت شرکت های فعال در این منطقه در زمینه های  تولیدی ـ صنعتی، صنفی و خدماتی، کشاورزی، صادرات و واردات، فعالیت ها و خدمات خودرویی، فنی و مهندسی و خدمات شغلی می باشد.

بهره مندی از مزایا و معافیت های قانونی مهمترین مزیت دریافت انواع مجوزهای فعالیت اقتصادی برای 1132 سرمایه گذاری است که برای استفاده از ظرفیت ها، امکانات زیرساختی و طرح های تشویقی-حمایتی این سازمان، از معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی برای فعالیت خود مجوز اخذ نموده اند.

از سوی دیگر براساس ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه آزاد به انواع فعالیت های اقتصادی اشتغال دارند، نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در محدوده منطقه از ‌تاریخ بهره ‌برداری مندرج در مجوز به مدت بیست سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع قانون مالیات های مستقیم معاف هستند و صدور مجوزهای فعالیت از سوی این سازمان به منظقه شمول چتر حمایتی از سرمایه گذاران برای فعالیت های سودآوری می باشد که منجر به رونق فضای کسب و کار و اشتغال در سطح منطقه و استان گیلان شده است.

گفتنی است ثبات در برنامه های حمایتی ـ تشویقی سازمان ظرف سالهای اخیر، اعمال تمامی مزایا و معافیت های قانونی، تسهیل و تسریع در فرآیندهای اداری و خدماتی قابل ارائه به فعالین اقتصادی از طریق انعقاد تفاهم نامه های مختلف با نهادهای خدمات رسان استانی و کشوری، کمک به فعال شدن 70 واحد تولیدی-صنعتی منطقه، تکمیل زیرساخت هایی همچون مجتمع بندری کاسپین، فعالیت تالار بورس کالا، مرکز نمایشگاها و همایش ها و در نهایت فعال سازی کریدورهای بین المللی شمال ـ جنوب و کریدور چین ـ قزاقستان ـ ایران با محوریت منطقه، زمینه های رونق فضای کسب و کار در سطح منطقه را فرآهم نموده؛ مجموعه اقدامات و طرح هایی که از سوی این سازمان به منظور حفظ استمرار روند مثبت شاخص های اقتصادی منطقه در شش سال گذشته بوده است.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو