مومنی:

افزایش سرعت توسعه متوازن قشم با عملکرد صحیح آموزش و پرورش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عملکرد درست و دقیق آموزش و پرورش، سرعت و پایداری توسعه متوازن جوامع محلی جزیره را بالا می برد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مؤمنی در نشست صمیمانه با مدیران مدارس بخش شهاب و حرا، اظهار کرد: بررسی شاخص‌های آموزش و پروش بخش شهاب و حرای قشم نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته پیشرفت کم نظیری در زمینه تربیت دانش آموزان صورت گرفته که شایسته تقدیر است.
مومنی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در توسعه یافتگی جوامع، افزود: با مشارکت فرهنگیان، معلمان و مدیران مدارس می‌توانیم مسیر توسعه جوامع محلی را با سرعت بیشتری طی کنیم.
وی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه و رسالت ذاتی آموزش و پرورش، تولید انسان صالح، متفکر و مفید برای آینده منطقه و کشور است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به وجود برخی محرومیت‌ها در بخش هایی از جزیره، تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم در سال‌های گذشته برای تأمین امکانات مورد نیاز مدارس تلاش زیادی کرده و تا اندازه‌ای نیز در حل مشکلات موفق بوده است.
مومنی افزود: سازمان منطقه آزاد قشم خود را جدا از دولت و مردم منطقه نمی‌داند و یکی از مهم ترین اولویت‌های این سازمان، ایجاد رضایت در جامعه محلی با نگاه ویژه به نظام ارزشمند آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: ایجاد و تأمین امکانات مورد نیاز حوزه آموزش و پرورش برای توسعه متوازن و توزیع عادلانه منابع درآمدی در سطح جزیره، از برنامه‌های اصلی سازمان است.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ پیش بینی درصدی از سرمایه گذاری‌های اقتصادی صورت گرفته در پیوست فرهنگی طرح‌های کلان این منطقه، آینده نظام آموزش و پرورش قشم را متحول خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های تخصصی به دانش آموزان با توجه به نیازمندی‌های منطقه در حوزه‌های گردشگری، شیلات و صنایع دیگر می‌تواند به تأمین نیروی انسانی مورد نیاز این بخش‌ها کمک کرده و مزیت‌های فراوانی ایجاد کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت مسائل اخلاقی در حوزه آموزش و پروش، گفت: برای ساختن جامعه‌ای سالم و موفق نیازمند عملکرد دقیق تری در آموزش فضیلت‌های اخلاقی و دینی به دانش آموزان هستیم.
مؤمنی در ادامه گفت: برای حل مشکل سرویس‌های مدارس در نقاط دورتر جزیره، هماهنگی‌هایی صورت گرفته که امیدواریم به زودی این مسائل حل شود.
وی در پایان با اشاره به ادامه حمایت‌های سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت‌های آموزش و پرورش بخش شهاب و حرا، خاطرنشان کرد: فرهنگیان، مدیران و معلمان مدارس در خط مقدم جبهه آموزش و هموار کننده مسیر توسعه در تمام نقاط جزیره هستند.
در بخش دیگری از این جلسه، رییس اداره آموزش و پرورش بخش شهاب و حرا نکاتی را درباره فعالیت‌های صورت گرفته توسط این اداره طی سال‌های گذشته مطرح کرد و از حمایت‌های صورت گرفته توسط رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قدردانی کرد.
در ابتدای این برنامه نیز پنج تن از مدیران مدارس بخش شهاب و حرا به بیان نقطه نظرات و مطالبات خود از مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم پرداختند.
نشست صمیمانه مدیران مدارس بخش شهاب و حرا قشم با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و مدیرکل حوزه مدیرعامل این سازمان در محل اداره آموزش و پرورش شهر سوزا برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.