با حضور مشاور رییس جمهور ؛

افتتاح اولین و بزرگترین پایگاه تولید رمز ارز ایران در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

امروز (چهارشنبه) با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، پروژه مرکز استخراج رمز ارز در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افتتاح شد.

به گزارش فرینا، این پروژه بزرگترین پایگاه داده کشور و واحد ماینینگ و اولین پروژه رسمی و قانونی تولید رمز ارز ایران در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان که توسط گروه توسعه سرمایه گذاری ایران و چین در سال 1397، در دو فاز عملیاتی شده است.

فاز اول این پروژه با بودجه 20 میلیون دلار از ابتدای سال 1398 آغاز و در حال حاضر آماده بهره برداری است، و فاز دوم نیز از تابستان سال 1398 با بودجه 180 میلیون دلار آغاز و تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.
برای توسعه پست برق و خط انتقال 10 میلیون دلار بودجه در نظر گرفته شده است. این پست از ابتدای امسال آغاز و تا پایان سال به بهره برداری می رسد. ظرفیت این پست در حال حاضر 60 مگاوات است و پس از توسعه به 200 مگاوات خواهد رسید.
در مرکز استخراج رمز ارز برای بیش از دویست نفر به صورت مستقیم و 70 نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد کرده است.
این مرکز قدرت پردازش 2 میلیون تراهش برثانیه را دارد.

گفتنی است؛ «مرتضی بانک» در سفر یک روزه خود به استان کرمان به همراه «محمدجواد فدایی» استاندار کرمان در نشست بررسي ظرفيت هاي منطقه ويژه اقتصادی رفسنجان حضور یافت.

«حسين گروسي» معاون حقوقي و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی، «محمود منزوي زاده» مشاور بين الملل و مديركل حوزه دبیر، «صفر شاسفند» معاون اقتصادي سازمان منطقه آزاد ارس و «جواد عباسپور» سرپرست مديريت امور مناطق ويژه اقتصادي دبيرخانه شورايعالي، وي را در اين سفر همراهي مي كنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو