در ادامه روند بازدیدهای هفتگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صورت پذیرفت؛

گسترش فضای آموزشی همگام با توسعه عمرانی در منطقه آزاد قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در در ادامه بازدیدهای مداوم خود از یک پروژه عمرانی و یک پروژه آموزشی جزیره قشم بازدید کرد و در جریان پیشرفت فیزیکی این طرح ها قرار گرفت.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی به همراه جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم از چند پروژه و طرح جزیره قشم دیدن کرد.

بازدید از مراحل پایانی طرح توسعه اسکله بهمن و رمپ رو-رو آن، نخستین بخش از برنامه بازدید امروز مومنی و تیم همراه وی بود.

طرح توسعه اسکله بهمن یکی از مهمترین برنامه های عمرانی و اقتصادی منطقه آزاد قشم است که با هدف افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری در حال اجرا است که  بزودی این طرح به مرحله بهره برداری می رسد.

ساخت رمپ رو ـ رو برای تسهیل در حمل و نقل وسایل نقلیه از کشتی ها نیز بخش دیگری از اقدامات انجام شده در طرح توسعه ای بندر بهمن محسوب می شود.

در حال حاضر ظرفیت سالانه ورود و خروج کالا در اسکله بهمن، ۱۵۰ هزار تُن است که با تکمیل این طرح، این ظرفیت ۱۰ برابر خواهد شد.

اسکله تجاری بهمن با قابلیت بارگیری کالاهای تجاری و بازرگانی، ظرفیت مهمی در حوزه صادرات و واردات کالا در منطقه آزاد قشم است.

تسریع در تخلیه و بارگیری کالا، افزایش واردات و صادرات کالای فعالان اقتصادی در قشم از دیگر اهداف اجرای این طرح بزرگ در اسکله بندر بهمن می باشد. این طرح از آذرماه سال 1393 آغاز شده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته 22 بهمن امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

همچنین در بخش دیگری از این برنامه، محلی در میان حوضچه میان اسکله بندر بهمن و اسکله دوحه برای بهره برداری اسکله گردشگری مورد بازدید قرار گرفت.

توسعه عمرانی و اجرای پروژه های زیربنایی با هدف توسعه متوازن و پایدار در سراسر جزیره قشم یکی از مهمترین برنامه های حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز دوره مسئولیتش در این منطقه بوده و طی این مدت، طرح های مختلف عمرانی و صنعتی در جای جای این جزیره به بهره برداری رسیده است.

در ادامه برنامه بازدیدهای رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه معاونین و مدیران این سازمان با حضور در روستای لافت در جریان مراحل پیشرفت ساخت دبستان دخترانه بانو زینب این روستا قرار گرفتند.

این مدرسه شش کلاسه در زمینی به مساحت 2500 مترمربع در روستای لافت واقع شده و یکی از خیرین مدرسه ساز جزیره قشم با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم و مدیریت آموزش و پرورش بخش قشم مسئولیت احداث این مدرسه را عهده دار شده است.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته مراحل ساخت مدرسه ابتدایی بانو زینب بندر لافت تا 22 بهمن ماه سال جاری به پایان رسیده و برای سال آموزشی آینده مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد.

توسعه محیط های آموزشی با هدف بهره مندی دانش آموزان تمام نقاط جزیره یکی از مهمترین هدف های سازمان منطقه آزاد قشم در دوران مدیریت حمیدرضا مومنی است و بررسی شاخص های مختلف آموزشی و سرانه محیط های آموزشی نشان دهنده تحولی بی نظیر در این حوزه هاست.

منطقه آزاد قشم به مدد ظرفیت های صنعتی، اقتصادی و گردشگری و با مدیریت یكپارچه در سال های گذشته، گام های رو به رشدی در مسیر هدف گذاری تعیین شده و توسعه پایدار منطقه برداشته است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو