در دیدار معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان شد؛

اهمیت سرمایه گذاری در بخش تفریحات حوزه گردشگری قشم

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر اهمیت سرمایه گذاری در بخش تفریحات حوزه گردشگری جزیره تاکید کرد.

به گزارش فرینا، عیسی منصوری اعلام کرد: با عقد تفاهم نامه همکاری با سازمان منطقه آزاد قشم آماده ارائه تسهیلات با کارمزد پائین در بخش های مختلف از جمله در حوزه تفریحات گردشگری هستیم.

منصوری افزود: با ایجاد خلاقیت روی طبیعت بکر جزیره با رعایت موارد زیست محیطی می توانیم تسهیلات بسیار خوبی را برای تفریحات گردشگری که ارزش اقتصادی بالایی دارد پرداخت نمائیم.

وی همچنین بر فعالیت های صنایع منسوجات شامل پوشاک، کیف و کفش در روستاهای جزیره قشم با هدف ارتقا سطح اشتغال تاکید و این نوع فعالیت ها را هم مشمول پرداخت تسهیلات ارزان قیمت دانست.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: با اولویت بندی فعالیت های اقتصادی روستایی در قشم، امکان پرداخت تسهیلات تا سقف یک هزار میلیارد ریال از محل اعتباراتی که در اختیار داریم فراهم است.

منصوری با اشاره به اهمیت مدیریت زمان، خواستار سرعت بخشیدن به آماده سازی تفاهم نامه همکاری میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان منطقه آزاد قشم در کمتر از یک ماه و اجرای بندهای مهم توسعه ای آن شد.

وی از مناطق آزاد کشور به ویژه قشم به عنوان محل اصلی برای ایجاد اسمارت سیتی های تخصصی نام برد و اظهار امیدورای کرد که در نخستین گام بتوانیم قشم را پایلوتی برای انتقال فعالیت های مختلف به سرزمین اصلی معرفی کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارتقای کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار را بسیار مهم ارزیابی کرد و برآمادگی این سازمان برای اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه تاکید کرد.

حمیدرضا مومنی همچنین با اشاره به جایگاهی که مقام معظم رهبری برای مناطق آزاد کشور در بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی ترسیم کرده اند، افزود: با پایلوت قرار دادن مناطق آزاد، می توانیم طرح های مهم قابل اجرا را از این منطقه آزاد به سرزمین اصلی انتقال دهیم.

مومنی از موقعیت ارزشمند صنایع گردشگری، شیلاتی، نفت و انرژی، گاز، پوشاک، تولید محصولات گلخانه ای، دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی به عنوان مهمترین فرصت ها برای سرمایه گذاری در قشم نام برد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از اقتصاد دریا محور و سهم 84 هزار تُنی قشم از مجموع 200 هزار تُن تولید ماهی در قفس کشور براساس برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: قشم به عنوان قطب شیلاتی ایران علاوه بر تولید ماهی در قفس، فعالیت گسترده ای در پرورش میگو و تکمیل زنجیره ارزش افزوده از تولید بچه ماهی تا خوراک و بسته بندی شیلاتی را آغاز نموده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، 38 هکتار زمین برای فعالیت در صنعت محصولات گلخانه ای جانمایی کرده ایم تا محصولاتی همانند صیفی جات، توت فرنگی، گوجه فرنگی و داروهای گیاهی را با نگاه صادرات محور در این جزیره تولید کنیم.

مومنی همچنین از صنایع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و دخانیات قشم در کنار صنایع عظیم نفت، گاز و انرژی و تولید همزمان آب و برق و همچنین برق از انرژی خورشیدی به عنوان بخش دیگری از فعالیت های مهم سرمایه گذاری در این جزیره نام برد.

وی با اشاره به ژئوپارک جهانی قشم و موقعیت منحصر بفرد ژئوسایت های آن اعلام کرد: جایگاه قشم در صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت های مهم طبیعی خدادادی برای سرمایه گذاری بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از نرخ بیکاری حدود 6 درصدی قشم به عنوان یک امتیاز مهم کشوری نام برد و اظهار کرد: سهم امسال استان هرمزگان در حوزه اشتغال 14 هزار نفر است در حالیکه در قشم برای 15 تا 20 هزار نفر برنامه ریزی کرده ایم.

مومنی ادامه داد: امیدواریم در تفاهم نامه ای که امضا می شود بتوانیم قشم را به عنوان پایلوت کار و اشتغال پایدار در کشور معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سیاست گذار این طرح با توجه به دراختیار داشتن منابع می تواند با ارائه الگوی مناسب، گام مهمی در این مسیر بردارد.

در ابتدای این نشست، سلیمان رنجبری مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم هم گزارشی از موضوعات اشتغال و توسعه متوازن در نقاط مختلف جزیره از زمان مدیرعاملی حمید رضا مومنی در راس این سازمان را اعلام کرد.

گفتنی است؛ عیسی منصوری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اتفاق علاالدین ازوجی مشاور وزیر و رئیس دفتر سیاستگذاری اشتغال، رامین اسدی رئیس پروژه سرمایه گذرای اشتغال روستایی وزارتخانه، قاسم رحیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل و هادی ابراهیمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان امروز از طریق فرودگاه بین المللی قشم با هدف شرکت در نخستین نشست تخصصی سیاست ها و برنامه های اشتغالزایی و توسعه کارآفرینی کشور، وارد جزیره قشم شدند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.