وزیر راه و شهرسازی:

منطقه آزاد شهر فرودگاهی، فرصتی برای صادرات دانش بنیان

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ظرفیت فعلی فرودگاه‌های کشور اجازه مشارکت ایران در پروازهای ترانزیت را نمی‌دهد، گفت: باید با ایجاد زیرساخت ها، سهم خود از بازار ترانزیت را پس بگیریم.

‌به گزارش فرینا ؛ محمد اسلامی، در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه رستمی مدیر موفقی است، گفت: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) سه کارکرد دارد که نیازمند سه ظرفیت مدیریتی گسترده است.

اسلامی فرودگاه، طرح توسعه و پارک لجستیک و صنایع پشتیبان را کارکردهای این مجموعه برشمرد و افزود: هنوز یک فرودگاه بین‌المللی در خور شان ملت ایران در کشور وجود ندارد و باید چنین فرودگاهی ایجاد شود.

وی ادامه داد: با ترمینال‌های موجود نمی‌توانیم ظرفیت ترانزیت ایجاد کنیم و سال هاست که سهم ترانزیت خود را به رقبای منطقه ای واگذار کرده ایم. باید سهم خود را پس بگیریم و اینکار نیازمند ایجاد زیرساخت است.

این عضو کابینه تدبیر و امید، به منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این منطقه آزاد که در کنار پایتخت قرار گرفته، می‌تواند به نیروی محرکه قدرتمند برای توسعه اقتصادی کشور بدل شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این منطقه آزاد فرصتی است تا کسانی که سرمایه خود را به کشورهای منطقه منتقل کرده اند، در آن سرمایه گذاری کنند. از فرصت منطقه آزاد می‌توان برای ارتباط مستقیم با بازارهای مالی منطقه استفاده کرد.

اسلامی با اشاره به ضرورت جلب سرمایه گفت: سرمایه در کشور ما وجود دارد. باید زمینه برای مشارکت بخش خصوصی که علاقمند به سرمایه گذاری است، فراهم شود تا منطقه آزاد به یک منطقه آزاد تجاری و اقتصادی واقعی تبدیل شود.

وی ادامه داد: این منطقه آزاد نباید مختص واردات باشد، بلکه باید محصولات دانش بنیان و های تک از این محل انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توسعه کسب و کارهای دانش بنیان در کشور گفت: در حال حاضر نیروهای تحصیل کرده خود را از دست می دهیم و این نیروها جذب سایر کشورها می شوند. بنابراین باید زمینه اشتغال دانش بنیان در کشور فراهم شود.

اسلامی افزود: اکنون در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اراضی برای توسعه کسب و کارهای دانش بنیان فراهم است، طرح و برنامه مشخص وجود دارد و قانون تعریف شده است. بنابراین نباید زمان و فرصت را بیش از این از دست داد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو