از سرگیری فعالیت خط کشتیرانی چابهار ـ مسقط تا پایان امسال

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، گفت: با رفع موانع قانونی تا پایان امسال شاهد راه اندازی مجدد خط کشتیرانی مسافربری در مسیر چابهار ـ مسقط توسط کروز "بن علی" خواهیم بود.

به گزارش فرینا، علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های کلان صورت گرفته در برنامه ششم توسعه در راستای توسعه سواحل مکران و جذب گردشگران، استان سیستان و بلوچستان نیازمند تأمین زیرساخت‌های لازم جهت سرویس‌دهی مناسب به گردشگران است که یکی از مهمترین این زیرساخت‌ها، توسعه شناور‌های مسافربری و شناور‌های تفریحی در آب‌های استان محسوب می‌شود.
جلال زایی افزود: به منظور راه اندازی مجدد خط کشتیرانی در مسیر چابهار ـ عمان سرمایه گذار بخش خصوصی اقدام به خرید شناور کروز کرده است.
وی تأکید کرد: این کشتی با نام "بن علی" با سرمایه گذاری 57 میلیارد تومانی جهت بکارگیری در مسیر بندر چابهار ـ بندر مسقط توسط سرمایه گذار بخش خصوصی خریداری شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: این کشتی هم اکنون در یکی از بنادر کشور امارات پهلوگرفته و سرمایه گذار منتظر صدور مجوز‌های قانونی برای ورود این کشتی به بندر چابهار و آغاز به کار فعالیت توریستی و مسافربری به سمت کشور عمان است.
جلال زایی با اشاره به اینکه این کشتی پس از ورود به بندر چابهار باید مجوز‌های لازم را از اداره بنادر و دریانوردی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز دریافت کند، گفت: با توجه به تلاش‌های سرمایه گذار بخش خصوصی جهت آغاز به کار این کشتی، احتمال می‌رود تا پایان امسال شاهد آغاز به کار این شناور مسافربری بزرگ در بندر چابهار باشیم.
به گفته وی، نبود قوانین مدون در خصوص ورود چنین کشتی‌هایی به کشور از جمله مهمترین موانع آغاز به کار فعالیت کشتی "بن علی" به شمار می‌رود که امیدواریم هر چه سریع‌تر این موانع برطرف شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه تصریح کرد: با رفع موانع قانونی تا پایان امسال شاهد راه اندازی مجدد خط کشتیرانی مسافربری در مسیر چابهار ـ مسقط توسط کروز "بن علی" خواهیم بود.
جلال زایی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات فعلی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان سعی در افزایش ارتباطات فرهنگی و توریستی با کشور عمان است، بیان داشت: در همین راستا برای راه اندازی مجدد خط کشتیرانی مسافربری در مسیر چابهار ـ مسقط، سرمایه گذار بخش خصوصی از کشور ایران ورود کرده است.
وی با اشاره به نقش مهم سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص فعالیت این شناور مسافربری گفت: این سازمان ترمینال مسافربری را در اختیار این شناور قرار خواهد داد و تبلیغات جهت جذب گردشگران علاقه‌مند برای سفر دریایی به عمان از طریق دفاتر خدمات مسافرتی فعال در استان انجام می‌شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ویزای سفر به عمان در بندر چابهار برای گردشگران علاقه‌مند به سفر دریایی در مسیر چابهار ـ عمان صادر خواهد شد و مشکلی در این خصوص وجود نخواهد داشت، افزود: در این خصوص مذاکرات لازم به دولت عمان نیز صورت گرفته است و امید می‌رود با همکاری آن‌ها شاهد رونق هر چه بیشتر سفر‌های دریایی در این مسیر باشیم.
جلال زایی با اشاره به اینکه با راه اندازی این خط مسافربری دریایی، سفر به کشور عمان بسیار ارزان‌تر خواهد شد، گفت: از سوی دیگر سفر دریایی از جاذبه زیادی برای گردشگران برخوردار است و همین دو عامل باعث خواهد شد که این خط دریایی پررونق به فعالیت خود ادامه دهد.
وی با بیان اینکه راه اندازی این کشتی مسافربری بزرگ می‌تواند نقش مهمی در توسعه توریسم دریایی در آب‌های استان سیستان و بلوچستان و کشور ایفا کند، افزود: امکان توسعه توریسم استان از طریق ارتباط با عمانی‌ها می‌تواند تحولی بزرگ در اقتصاد منطقه ایجاد کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.