برگزاری 93 دوره آموزش غواصی کشور در قشم

رییس هیات نجات غریق و غواصی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 93 دوره آموزش غواصی از ابتدای تابستان تا پایان پاییز سال جاری در قشم برگزار شده است.

به گزارش فرینا، سید محمد رضوی با بیان این خبر، اظهار کرد: تیم های 3 تا 9 نفره از تمامی استان های کشور جهت شركت در دوره هاي آموزشي غواصي با مجوز فدراسيون نجات غريق و غواصى جمهورى اسلامى ايران و نظارت هیات نجات غریق و غواصی سازمان منطقه آزاد قشم، به مراكز غواصي جزیره مراجعه و با موفقيت دوره هاي خود را به پايان رساندند.

رضوی گفت: فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور هرساله شرکت کنندگان بسیاری را برای گذراندن دوره های عملی غواصی به مراکز قشم اعزام می دارد که این مهم حاکی از توانمندی جزیره در حوزه ورزش های دریایی و تفریحات آبی است.

رییس هیات نجات غریق و غواصی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: برگزاری دوره های آموزشی، علاوه بر پرورش هنرآموزان و مدرسین متخصص در رشته غواصی، به توسعه ورزش های آبی در کشور کمک کرده، موجبات اشتغالزایی جوانان علاقمند به این رشته ورزشی را فراهم ساخته و تاثیر مستقیمی در معرفی ظرفیت های آبی و دریایی جزیره قشم برای جذب گردشگر دارد.

به گفته رضوی؛ غواصی ورزشی یا تفریحی امروزه به شکل ورزشی همگانی درآمده و در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان یک ورزش مفرح و لذتبخش منبع درآمدی در صنعت اکوتوریسم است.

منطقه آزاد قشم با یک هزار و 500 کیلومتر وسعت یکی از مراکز ویژه ورزش های آبی- دریایی کشور است که از سال 1385 از سوی فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور به عنوان مرکز آموزش های عملی غواصی انتخاب شده و هر ساله برگزار کننده دوره های آموزشی غواصی و مدرسی غواصی در کشور است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.