سرمایه گذاری ۲۹۰ میلیارد ریالی دربخش معدن منطقه آزاد ماکو

مدیرتسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۲۹۰ میلیارد ریال در حوزه معدن منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری شده است.

به گزارش فرینا، آرش یوسف زاده با بیان اینکه در این مدت با این حجم سرمایه گذاری برای حدود ۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است افزود: تعداد ۱۲ پروانه اکتشاف،‌ ۶ گواهی کشف، ۶ پروانه بهره برداری و ۱۷ مجوز برداشت از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو صادر شده است که پیش بینی می شود تاپایان سال برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

یوسف زاده افزود: با اقزایش صدور مجوزها تا پایان سال، حجم سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی در منطقه آزاد ماکو انتظار می رود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در حوزه معدن بیان داشت: سرمایه گذاری در زمینه سنگ‌های تزئینی و ساختمانی، ایجاد واحد تولیدی سنگ مصنوعی، ایجاد واحد تولید آهک ، ایجاد واحد سنگبری مدرن و پیشرفته، ایجاد واحد تولید کاغذ سنگی، ایجاد واحد تولیدی صنایع دستی با استفاده از سنگ مرمر و مرمریت­های مرغوب منطقه از ظرفیت‌های سرمایه گذاری منطقه است.

مدیرتسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو  در پایان افزود: استخراج و دانه بندی سیلیس، تولید فروسیلیس، استحصال اکسید منیزیم، تولید شمش منیزیم، تولید الیاف بازالتی، ایجاد واحد‌های فرآوری سنگ‌های قیمتی (به ویژه عقیق) ظرفیت‌هایی برای سرمایه گذاری است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.