افزوده شدن ۲۰ واحد صنعتی به صنایع منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: قرار است بهمن امسال با افتتاح ۲۰ واحد صنعتی جدید به ظرفیت تولید در منطقه آزاد اروند افزوده شود.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی در آیین افتتاحیه کنفرانس ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی در آمفی‌تئاتر شهید چمران دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۶ واحد صنعتی فعال در دو شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر وجود دارند که با افزوده شدن ۲۰واحد جدید شمار واحد‌های صنعتی این منطقه آزاد به حدود ۲۰۰ واحد افزایش خواهد یافت.

موسوی به صادرات تولیدات منطقه نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی از منطقه آزاد اروند انجام گرفت که حدود ۲۵ درصد آن ها تولیدات منطقه بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در این منطقه آزاد از حمل و نقل ترکیبی به عنوان یکی از مزایای مهم منطقه آزاد اروند یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد تجارت جهانی به صورت دریایی انجام می شود و منطقه آزاد اروند نیز به آب های آزاد دسترسی دارد وجود بندرگاه ها از پتانسیل های این منطقه است.

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به دلیل مزیت دریایی منطقه آزاد اروند، حمل و نقل دریایی و صنایع کشتی سازی در منطقه رونق گرفته و وجود هفت واحد بزرگ کشتی سازی به اشتغال ۵هزار نفر به این صنایع انجامیده است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.