در طرح تفصیلی شهر ماکو،

محدوده قانونی شهر ماکو به ۹۰۰ هکتار افزایش یافت

  • چهارشنبه 11 دی 1398 - 16:58
  • ماکو
  • 0 دیدگاه
مدیرشهرسازی و اطلاعات جغرافیایی منطقه آزاد ماکو گفت:‌ محدوده قانونی شهر ماکو بر اساس طرح جامع مصوب ۱۳۹۷ به ۹۰۰ هکتار افزایش یافته است ؛ و  طرح تفصیلی این شهر با توجه به مسایل پیچیده  برنامه ریزی شهر خطی و وجود بافت تاریخی ۱۵۰ هکتاری در حال انجام می باشد.

به گزارش فرینا، آرش صادقیان در جلسه بررسی طرح تفصیلی شهر ماکو افزود: طرح تفصیلی شهر ماکو که توسط سازمان منطقه آزاد ماکو و با همکاری شهرداری ماکو در حال انجام است؛ مهمترین طرح برای توسعه شهری ۱۰ سال آتی ماکو می باشد. 

وی ادامه داد: همچنین در این طرح؛ تدوین نقشه های کاربری زمین و معابر در  توسعه های آتی و اصلاح وضع موجود با رویکرد TOD مد نظر است تا با استفاده از نظام حمل و نقلی جدید؛ توسعه کالبدی شهر نیز نظام مناسب تری یابد.

صادقیان با اشاره به اینکه  بر اساس طرح تفصیلی جدید سعی خواهد تخلفات ساختمانی در سطح شهر ماکو کاهش یابد اظهار داشت: طرح‌های تفصیلی شهری مهم‌ترین ابزار ساماندهی نظام‌مند کالبدی شهرها، محسوب می‌شود.

این مقام مسئول یادآورشد:‌ طرح تفصیلی در حقیقت، تنظیم برنامه‌های مفصل و انجام اقدامات جزیی در مناطق و محلات شهری و طراحی آن‌ها است. در طرح تفصیلی، خدمات و فضاهای شهری با مشخص کردن جزییات قابل اجرا تعیین می شود. با استفاده از این طرح‌ها می‌توان برنامه‌های مشخص بخش عمومی را تعیین کرد و این برنامه‌ها را کم‌کم و برحسب اولویت در برنامه‌ریزی اجرایی سالیانه شهرداری منعکس کرد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو