با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و بنیاد فرهنگی و بین المللی مادر صورت گرفت؛

تجلیل از 15 مادر شایسته قشمی

سازمان منطقه آزاد قشم با همکاری بنیاد فرهنگی و بین المللی مادر، با هدف الگوسازی برای مادران جوان جزیره، از 15 مادر شایسته قشمی تجلیل کرد.

به گزارش فرینا، 15 مادر شایسته جزیره قشم با حضور بنیان گذار بنیاد فرهنگی مادر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، فرماندار شهرستان، معاونین و مدیران سازمانی و شهرستانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

بنیان گذار بنیاد فرهنگی و بین المللی مادر با اشاره به اینکه مادران  قلب تپنده خانواده و اجتماع هستند، اظهار کرد: جایگاه مادر محدود به یک مکان و یک زمان نیست.

غلامرضا محمدی، شاخص های انتخاب مادران نمونه را از دیدگاه بنیاد مادر برشمرد و گفت: پنج شاخصه در این مجموعه برای انتخاب مادران که ریشه درخت زندگی هستند، تعریف شده است.

محمدی ادامه داد: مادر نمونه باید فرزند خوبی برای والدین خود، همسری خوب برای همسر، شهروندی شایسته و الگویی مناسب برای اجتماع باشد.

بنیان گذار بنیاد فرهنگی و بین المللی مادر افزود: مادر نمونه همچنین باید وظایف و مسوولیت های مادری در قبال فرزندانش را به نحو شایسته انجام داده و در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی تاثیر مثبتی ایجاد کرده باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این همایش با اشاره به جایگاه ویژه مادر در دین، سنت و روایات بیان داشت: مادران جانشین واقعی خداوند روی زمین هستند.

حمیدرضا مومنی بر لزوم تکریم مادران در خانواده و اجتماع تاکید کرد و گفت: تلاش برای ارتقا جایگاه و تکریم مادران یکی از مهم ترین سیاست های اجرایی سازمان منطقه آزاد قشم است.

مومنی قدردانی از مقام مادر را مبتنی بر تربیت نسل آینده دانست و افزود: بانوان جزیره علاوه بر فعالیت در عرصه های اقتصادی، با تربیت فرزندان شایسته، نقش ارزنده ای در زمینه اجرای برنامه های تجلیل از مقام مادران و بانوان دارند.

مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده نیز از مادران به عنوان نخستین سرمایه گذاران توسعه جامعه بشری یاد کرد و افزود: اصلی ترین دوره زندگی انسان برای یادگیری و تبدیل شدن به یک انسان توسعه یافته، دوران کودکی است.

سلجوقی ادامه داد: تربیت شایسته یک انسان برای زندگی در جامعه های توسعه یافته، محصول هنر مادران تواناست.

نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در جزیره قشم با اهدای لوح های تقدیر و هدایایی به مادران شایسته قشمی و عضویت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار شهرستان و تنی چند از مدیران و روسای منطقه آزاد قشم در بنیاد مادر به پایان رسید.

گفتنی است، نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در جزیره قشم امروز چهارشنبه 11 دی ماه در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.