دوغارون؛ فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری های مشترک میان ایران و افغانستان

سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: همکاری های مشترک ایران و افغانستان و ایجاد تسهیلات دوجانبه در عرصه تبادل کالا به نفع هر دو کشور است.

به گزارش فرینا، عبدالجابر انصار در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در رابطه با همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری مشترک در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و کلنگ زنی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ایجاد این منطقه ویژه فرصت بسیار خوب و مناسبی برای سرمایه گذاری های مشترک میان دو کشور است.
انصار افزود: ما همواره خواستار آن بوده ایم که همانطور که افغانستان برای صادرات ایران تسهیلاتی را در بخش گمرکات و تعرفه ها در نظر گرفته و تاجران افغان همیشه حق اولویت را به کالاهای ایرانی می دهند، ایران هم از محصولات صادراتی افغانستان استفاده کند و تسهیلات لازم را در این زمینه فراهم و موانع و مشکلات گمرکی را هم مرفوع کند.
سرکنسول افغانستان در مشهد با بیان اینکه صادرات افغانستان شامل محصولات منابع طبیعی، خشکبار و محصولات زراعتی است که در گمرکات ایران تعرفه های سنگینی روی آن وضع شده و بحث قرنطینه و امثال آن هم مطرح است گفت: ما برای ایجاد یک قرنطینه مشترک، امضای تفاهم نامه های مربوط به استاندارد سازی، یکسان سازی اسناد گمرکی و رفع برخی از تعرفه های سنگین اعلام آمادگی کرده ایم.
انصار اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از کالاهای افغانستان از طریق مسیرهای قاچاق مثلاً به پاکستان یا امارات متحده عربی می رود و به نام کالاهای دیگر کشورها مانند پاکستان به ایران وارد می شود در حالیکه ما می توانیم همان کالاها را با قیمت مناسب تر و با بسته بندی استانداردهای بین المللی به ایران صادر کنیم.
وی با اشاره به کلنگ زنی منطقه ویژه اقتصادی و سیستم های هوشمند در دوغارون گفت: مرز دوغارون مرز بسیار مهم و کلیدی است و روزانه شاهد تردد 500 تا 600 کامیون در دو طرف مرز هستیم و هر قدر بتوانیم از امکانات و سیستم های هوشمند استفاده کنیم برای هر دو طرف مفید است و در افزایش سطح مبادلات کالا بین دو کشور موثر خواهد بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو