برگزیدگان نخستین جشنواره ملی فیلم پارس معرفی شدند

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم پارس با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی این منطقه، رییس شبکه رادیویی تهران و جمعی از هنرمندان در جزیره قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی، اجتماعی این سازمان در این مراسم با اشاره به ظرفیت های بی نظیر جزیره قشم در حوزه های فرهنگی و هنری گفت: استفاده از ابزار و ظرفیت رسانه ای مانند سینما می تواند نقش مهمی در معرفی پتانسیل های منطقه داشته باشد.

مرتضی شیخ زاده افزود: جشنواره ملی فیلم پارس موقعیت مناسبی برای تبیین، تثبیت و تبلیغ جهانی ظرفیت های تاریخی و تمدنی ایران بویژه پتانسیل ها و ویژگی های منطقه خلیج فارس است و  با همراهی همه دستگاه ها این اهداف تحقق پیدا خواهد کرد.

شیخ زاده در پایان خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم این آمادگی را دارد که شرایط را برای ایجاد دبیرخانه دائمی این جشنواره در جزیره قشم فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم ضمن عرض خسته نباشید به برگزارکنندگان این جشنواره گفت: نخستین دوره جشنواره فیلم ملی پارس با هدف معرفی تاریخِ تمدن کشورمان، در قالب فیلم‌‎های کوتاه و بلند داستانی و مستند برگزار شد.

علیرضا کمساری تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری باکیفیت این جشنواره بتوانیم شاهد برگزاری بین‌المللی جشنواره فیلم پارس در دوره های بعدی آن باشیم و از این ظرفیت برای معرفی بهتر جزیره قشم استفاده کنیم.

در ادامه نخستین جشنواره ملی فیلم پارس که از روز نهم دی ماه در قشم آغاز شده بود، شامگاه پنجشنبه با معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان داد.

در بخش فیلم داستانی بلند، رتبه نخست فیلم، کارگردانی و فیلمنامه به مسعود نجف‌پور بوشهری از بوشهر برای فیلم « نه و پنج دقیقه» اختصاص یافت. لوح سپاس، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره بهترین تدوین نیز به علی نیکفر از بوشهر برای فیلم « نه و پنج دقیقه » اهدا شد.

در بخش فیلم داستانی کوتاه، اسماعیل ملاح جوان از بوشهر، بازیگر فیلم «روز بی پایان» به عنوان بهترین بازیگر مرد و شقایق تنگستانی از آبادان برای بازی در فیلم «دمیدن در باد» به عنوان بهترین بازیگر نقش زن انتخاب شدند. رتبه برتر کارگردانی فیلم کوتاه نیز به ودیان زویداوی از بوشهر برای کارگردانی فیلم «دمیدن در باد» رسید و مجید عیدان از آبادان و اصغر بشارتی از قشم به ترتیب برای کارگردانی فیلم های «جولان» و «مم دلا» مقام دوم و سوم را کسب کردند. ودیان زویداوی همچنین جایزه بخش بهترین فیلمنامه را برای فیلم «دمیدن در باد» کسب کرد و مجید عیدان از آبادان نویسنده فیلمنامه «سرزمین من کجاست» به مقام دوم رسید. منصور وحدانی از قشم، به عنوان بهترین تدوینگر برای تدوین فیلم «مم دلا» شناخته شد.

در بخش فیلم مستند کوتاه، سیروس کفاش برای کارگردانی فیلم «گِلک»، عنوان بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را کسب کرد. فیلم «علمداران» به کارگردانی مهدی شریفی به عنوان برگزیده بهترین فیلم شد و منصوره میر عرب برای تصویربرداری فیلم « بازار آرزوها» جایزه بهترین تصویر برداری را دریافت کرد. جایزه بهترین تدوین  نیز به مجید رستگار، تدوینگر فیلم « گلک» رسید.

در بخش فیلم مستند بلند، هیات داوران هیچ اثری را شایسته عنوان برتر نشناخت و رضا نوذری و معصومه جعفرزاده به ترتیب برای کارگردانی فیلم های فیلم «بازگشت» و «قاب نگاه»  به عنوان های دوم و سوم دست یافتند. در بخش تصویربرداری نیز هیات داوران هیچ اثری را شایسته عنوان نخست ندانست و رتبه دوم بهترین فیلم برداری به هیوا صوفیه برای فیلم «چشمه می‌جوشد» رسید. در بخش تدوین نیز هیات داوران با اهدای لوح سپاس از فاطمه ذوالفقاری برای تدوین فیلم «بازگشت» تقدیر کرد. همچنین عنوان بهترین صدابرادری نیز به ساسان کاوه برای فیلم «بازگشت» و جایزه بهترین پژوهش سینمایی نیز به خانم بهار روحانی برای فیلم «ژیرلِه» اهدا شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو