دکتر دژپسند در نود و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی:

بخش خصوصی می تواند به تقویت سرمایه گذاری و رونق تولید كشور كمك كند

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نود و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های امروز رشد سرمایه گذاری در کشور است كه با حمایت بخش های دولتی و خصوصی باید این نقیصه را برطرف کنیم، اظهار داشت: بخش خصوصی با توجه به نقش خوبی که در حوزه صادرات و واردات کشور دارد، مي تواند با توليت و فعاليت بيشتر در حوزه تأمین مالی از نهاد های مالی خارجی به روش های فاینانس و جلب سرمایه گذاری خارجی، به تقویت سرمایه گذاری و رونق تولید كشور کمک كند.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در نود و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی صبح امروز در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با حضور وزرای اقتصاد و صمت و اعضای این اتاق برگزار شد، اظهار داشت: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حضور با شکوه ‌و میلیونی مردم در مراسم تشییع این شهید بزرگوار در شهر های عراق و کشورمان نشان داد، افراد با از خود گذشتگی و اخلاص و بدون صرف هزينه مادي، می توانند به بالاترین درجه از محبوبیت در جامعه برسند.
دژپسند افزود: در حوزه اقتصاد هم اشخاصی که با از خودگذشتگی  و اخلاص ، فعالیت های خوب و كارآمدي را در جهت ارتقاي توليد، بهبود شرایط و روان سازی فعالیت های اقتصادی کشور انجام می دهند، قطعا مورد توجه، حمایت و تقدیر مردم قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: ترور شهید حاج قاسم سلیمانی كه با دعوت، میهمان یک کشور بوده، نشان داد دولت آمریکا از طریق منابع بودجه ای خود در حال ترویج تأمین مالی تروریسم در جهان است.
وزیر اقتصاد افزود: طی یکسال اخیر در هیات مقررات زدایی مصوبات قوی و خوبي داشتیم که برخی برای اجرا مستقیما ابلاغ شد و برخی را نیز برای تصويب و ابلاغ به دولت ارائه داده ایم.
دژپسند با اشاره به اینکه در جلسه آینده شورای گفت و گو باید گزارش جامعی از حذف قوانین زائد ارائه شود خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی می‌تواند در لغو مقررات زائد به ما کمک کند تا ما بتوانیم گام‌های موثری را در این راستا برداریم.
بر اساس این گزارش، پیگیری مصوبه هشتاد و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مورخ دهم دی ماه 1397 با موضوع "اصلاح و ابلاغ شرایط عمومی پیمان و اعمال نظرات فعالان بخش خصوصی در پیش نویس تهیه شده از سوی سازمان برنامه و بودجه" بعنوان موضوع پیش از دستور مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین بررسی اجرای حکم ماده 7 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و آیین نامه اجرایی آن مبنی بر "تشکیل کمیته ساماندهی مراجعه نمایندگان دستگاه های اجرایی به واحدهای تولیدی" و "راه اندازی سامانه مربوطه" و بررسی مراتب اعتراض به عدم اجرای بند (پ) ماده 117 قانون برنامه ششم توسعه از جمله موضوعات طرح شده در نود و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو