طی نه ماهه سال 98؛

صادرات واحدهای تولیدی منطقه آزاد انزلی به ۱۳۹ میلیون دلار رسید

واحدهای تولیدی صنعتی فعال در منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه امسال 25 میلیون و 130 هزار دلار از محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر کردند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، واحدهای تولیدی صنعتی فعال در منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه امسال 25 میلیون و 130 هزار دلار از محصولات خود را به کشورهایی نظیر عراق، ترکمنستان، هنگ کنگ، افغانستان، هندوستان، روسیه و جمهوری آذربایجان صادر کردند.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 9 ماهه گذشته واحدهای تولیدی صادرکننده منطقه آزاد انزلی محصولات خود را شامل پوشاک، مکمل‌های خوراکی دام، محصولات فلزی، دستگاه دیاگ خودرو و صنایع غذایی و سلولزی را به کشورهای مذکور صادر کردند.
مهدی کاظمیان به صادرات 113.5 میلیون دلاری این منطقه به کشورهای حاشیه دریای خزر، حوزه خلیج فارس، ترکیه، عراق، چین، هند، ایتالیا و کانادا و کره جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: محصولات صادر شده به این کشورها شامل قطعات خودرو، محصولات کشاورزی، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع روغن، مصالح ساختمانی خشکبار و محصولات غذایی هستند.
کاظمیان با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه امسال بالغ بر 127.6 میلیون دلار از کالاهای تولیدی خود را به بازارهای مصرفی داخل کشور صادر کرده است افزود: محصولات صادر شده از منطقه آزاد انزلی به بازارهای داخلی شامل صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع بسته‌بندی، پلاستیک، لوازم آرایشی و بهداشتی، نساجی و پوشاک، صنایع سلولزی و محصولات کشاورزی هستند.
وی با اشاره به اینکه حدود 120 واحد تولیدی صنعتی در محدوده منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت هستند از احداث سومین شهرک‌صنعتی در آینده خبر داد و بیان کرد: منطقه آزاد انزلی با اجرای دستورالعمل‌های اقتصاد مقاومتی و وظایف اصلی این منطقه در قبال اقتصاد ملی توانست در شاخص‌های اقتصادی به‌ویژه در بخش صادرات عملکرد مثبتی داشته باشد.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، این سازمان را یکی از قطب‌های اصلی حمایت‌کننده از شرکت‌های دانش بنیان معرفی کرد و گفت: در سال رونق تولید کارگروه توسعه صادرات با حضور مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی و با هدف تسهیل روندهای حمایتی از صادرکنندگان تشکیل شد و حمایت‌های مختلفی از شرکت‌های دانش بنیان و فناور انجام شد.
کاظمیان دلایل استمرار روند مثبت در شاخص‌های اقتصادی از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی را برشمرد و افزود: فعال کردن 65 واحد تولیدی راکد در سطح منطقه، ایجاد مسیرهای ترانزیتی بین‌المللی با محوریت این منطقه و اجرای تمامی مزایا و معافیت‌های قانونی و بهره‌برداری از زیرساخت‌های مهمی مانند مجتمع بندری کاسپین از علل رشد شاخص‌های اقتصادی منطقه است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.