وصول بيش از 190 ميليارد ريال مطالبات منطقه ويژه پتروشيمي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5495
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
در سه ماهه اول سال 1389 بيش از 190 ميليارد ريال مطالبات معوق سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي از شرکتهاي تابعه وصول شده و تلاش براي مابقي آنها ادامه خواهد داشت .

به گزارش بنا (bena) رئيس امور مالي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ضمن اعلام اين مطلب از گزارش عملکرد سالانه سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي به مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام در سال منتهي به 29 اسفند 1388 خبر داد و افزود : سازمان منطقه ويژه همچون ديگر شرکتها و سازمانهاي دولتي مي بايست به صورت سالانه با حضور در مجمع صاحبان سهام نسبت به عملکرد خود در قبال اهداف از پيش تعيين شده پاسخ گو باشد.

ابوالقاسم رضايي، ادامه داد: اين جلسه که در محل ساختمان شرکت ملي صنايع پتروشيمي برگزار شد، با حضور اعضاي هيئت مديره شرکت ملي صنايع پتروشيمي، اعضاي هيئت مديره سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي و تني چند از مديران اين سازمان به رياست معاون وزير در امور پتروشيمي و مديرعامل تشکيل شد.

وي اظهار داشت: در اين جلسه پس از قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانوني که از حسابرسان سازمان حسابرسي کشور مي باشد، رئيس هيئت مديره سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي پاسخگوي سوالات مطرح شده در گزارش بود.

رئيس امور مالي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، گفت: گزارش سازمان حسابرسي مشتمل بر 8 بند بود که نوعاً قالب آن به شکل گزارشات حسابرسي بود که در انتهاي آن آمده بود، "گزارش هيئت مديره درباره فعاليت و وضع عمومي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي که به منظور تقديم به مجمع عمومي سالانه صاحبان سهام تنظيم گرديده، مورد بررسي اين سازمان قرار گرفته است. با توجه به رسيدگي هاي انجام شده نظر اين سازمان به موارد با اهميتي که حاکي از مغايرت اطلاعات مندرج در گزارش مذکور، به استناد و مدارک ارائه شده از جانب هيئت مديره باشد جلب نشده است."

وي افزود: اين بدين معني است که نظر حسابرسان سازمان حسابرسي کشور بر اين مضمون بوده است که صورتهاي مالي ارائه شده وضعيت مالي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي از نظر تمامي جنبه هاي با اهميت مطابق استانداردهاي حسابداري مطلوب ارزيابي شده است.

رضايي ادامه داد: عمده مطالبات سازمان از شرکتها, مربوط به هزينه هاي مشترک و خدمات ارائه شده سازمان منطقه ويژه به آنها بوده است.

ابوالقاسم رضايي عملکرد درخشان امور مالي را از زمان نصدي خود در اين بخش را مرهون درايت مديران گذشته اين واحد, کارکنان تلاشگر امور مالي و حمايتها و تشويق هاي مديرعامل سازمان دانست.

در ادامه رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي به ارائه عملکرد سازمان متبوع خود در سال 1388 پرداخت. در اين گزارش کلياتي شامل آخرين وضعيت پيشرفت طرحها و پروژه ها, وظايف حاکميتي, خدماتي و بهره برداري, صورتهاي مالي و در پايان پيشنهاداتي به مجمع، مطرح شده است.

علي يزداني، در بخش معرفي آخرين طرحها و پروژه هاي سازمان به تفصيل در خصوص شناسنامه و آخرين وضعيت پروژه هاي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، شامل طرحهاي آب رساني, پروژه گاز رساني و شبکه انتقال سيالات, اسکله دوم مايعات, پروژه هاي ساختماني, پل سازي و ساختمان سازي, طرحهاي مطالعاتي و همچنين گزارش عملکرد سازمان در قبال مصوبات سفر اول هيئت دولت توضيحاتي ارائه داد که در نهايت اين گزارش مورد تاييد و استقبال اعضاي مجمع عمومي قرار گرفت.202

شناسه خبری: 5495

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو