برگزاری مسابقه طراحی نامه فراخوان دانش آموزان ژئوپارک جهانی قشم به ژئوپارک های جهان

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری مسابقه ای تحت عنوان نامه فراخوان دانش آموزان ژئوپارک جهانی قشم به ژئوپارک های جهان در راستای اقدامات ترویجی ژئوپارک جهانی قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: این فراخوان در راستای اهداف ژئوپارک های جهانی یونسکو و با تمرکز بر توانمندی کودکان و نوجوانان قشمی طراحی شده تا با نگارش نامه هایی به کودکان ژئوپارک های دیگر جهان به معرفی ظرفیت های جزیره و بصورت خاص نزدیکترین ژئوسایت به روستایی که در آن ساکن هستند، بپردازند.
شیخ زاده با اشاره به نقش اجرایی مدیریت ژئوپارک جهانی قشم و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم، آموزش و پرورش بخش شهاب و آموزش و پرورش بخش مرکزی گفت: معرفی جاذبه ها و ویژگی های جزیره به جهانیان، حفاظت و پاسداشت میراث چهارگانه جزیره (فرهنگی، طبیعی، زمین شناختی و ناملموس) از اهداف دیگر مورد نظر در اجرای این طرح است.
به گفته معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، این ابتکار به گونه ای هوشمندانه، تبلیغاتی غیر مستقیم اما موثر و تاثیر گذار در حوزه ترویج زمین گردشگری جزیره و جذب گردشگران بین المللی ارایه می کند. 
شیخ زاده با ارایه توضیحاتی در مورد چگونگی اجرای این طرح افزود: دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی با نوشتن نامه ای با خط خوانا و زیبا (دستخط خود) و در صورت تمایل همراه با نقاشی، می توانند آثار خود را تا تاریخ پایان دهه مبارک فجر (٢٢ بهمن ماه 1398) به مدیریت مدرسه محل تحصیل خود تحویل دهند.
وی ادامه داد: همه شرکت کنندگان در این مسابقه که اثر آنها به چاپ می رسد، هدایایی به رسم یادبود از سوی کمیته برگزار کننده این رویداد دریافت کرده و از زیباترین و خلاقانه ترین نگارش ها نیز، در مراسم ویژه ای تقدیر خواهد شد.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: همچنین نامه هایی که استانداردهای کمیته این طرح را داشته باشند در مجموعه ای نفیس به همراه ترجمه نامه به زبان انگلیسی به چاپ رسیده و برای کشورهای مختلف جهان ارسال می شوند تا آغازی برای گفتمان دانش آموزی قشم در سراسر جهان باشد.
شیخ زاده در پایان ابراز امیدواری کرد تا با اجرای این طرح و ارسال فراخوان دوستی در قالب دعوتنامه از سوی دانش آموزان قشمی، فصلی جدید برای جذب گردشگران دانش آموز، دانشجو و محققان حوزه میراث در چهار مقوله فرهنگی، طبیعی، زمین شناختی و ناملموس جزیره رقم بخورد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.