نشست بررسی رفع موانع تولیدی و کشاورزی ارس در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان

برخی از مشکلات تولیدی و کشاورزی منطقه آزاد ارس در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی و مدیران اجرایی استان در شرکت ایدم تبریز برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فرینا، در این جلسه مسائل و مشکلات 10 واحد تولیدی استان از جمله چند واحد تولیدی و صنعتی منطقه آزاد ارس، بررسی و تصمیمات لازم برای حل مشکلات آنها اتخاذ شد.
مدیر حقوقی و مدیر کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس نیز به نمایندگی از شرکت های تولیدی و فعالان بخش تولید و صنعت منطقه آزاد ارس در این نشست حضور داشتند. 
بر همین اساس، مشکلات حقوقی قراردادهای زمین های کشاورزی دشت گردیان مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد تا با رفع موانع حقوقی و با همکاری سازمان منطقه آزاد ارس، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، اداره کل منابع طبیعی استان، ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) و بانک زمین، اسناد مالکیت به کشاورزان واگذار شود. 
رفع موانع قانونی برای وصول حق اشتراک و آب بها برای کاربران زمین های این دشت نیز در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت. 
بررسی مشکلات مربوط به تسهیلات بانکی شرکت تولیدی چسب پیرمرادی، مستقر در منطقه آزاد ارس نیز از دیگر بخش های این جلسه بود. بر همین اساس، بانک تجارت موظف شد تا در خصوص استمهال و بازپرداخت بازمانده وام این شرکت، اقدامات لازم را انجام دهد. 
همچنین در این نشست مقرر شد وام های گذشته این واحد و سایر واحدهای تولیدی تقسیط و جرائم مالیاتی تا حدی که قانون و بخش نامه اجازه می دهد بخشوده و بصورت اقساطی پرداخت شود.
گفتنی است، تاکنون 47 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و 72 جلسه کمیته کارشناسی این کارگروه برگزار شده و در مجموع 1302 پرونده در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو