توسعه گردشگری ورزشی قشم بر مبنای توانمندی های جزیره

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با رییس فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی کشور بر توسعه گردشگری ورزشی قشم بر مبنای توانمندی های جزیره تاکید کرد.

به گزارش فرینا، در دیدار حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با رضا زارعی، رییس فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی کشور که در محل دفتر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در تهران برگزار شد، ظرفیت های جزیره قشم در حوزه غارنوردی، کوهنوردی، سنگنوردی و ورزش های همگانی مورد بررسی قرار گرفت.

مومنی با تاکید بر لزوم تمرکز و توسعه ورزش جزیره بر قابلیت های موجود بیان داشت: وجود غار نمکدان به عنوان یک سایت بین المللی، درمانی و گردشگری ظرفیتی است که مختص جزیره قشم می باشد.
وی همچنین به مزیت های دریا و کوه در جزیره اشاره کرد و گفت: توسعه ورزش های همگانی با نیم نگاهی به ورزش های تخصصی و زمینه سازی برای حضور گردشگران ورزشی داخلی و خارجی از مهم ترین اهداف این مجموعه در بخش ورزشی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از پیگیری های سازمان منطقه آزاد قشم برای راه اندازی یک دهکده ورزشی خبر داد و افزود: امیدواریم با ساخت این دهکده، بتوانیم میزبان اردوهای ورزشی با محوریت ورود ورزشکاران کشورهای همسایه و مناطق سردسیر کشور باشیم.
مومنی همچنین بر تاثیر آموزش دوره های غارنوردی برای پیشرفت کار راهنمایان گردشگری جزیره تاکید کرد و عنوان داشت: استانداردسازی و ارتقا خدمات کاشانه های مهمان اولویت برنامه های گردشگری امسال منطقه آزاد قشم است و برگزاری این دوره ها می تواند به عنوان یکی از جلوه های ارتقا خدمات در این حوزه به حساب بیاید.

جزیره قشم خاستگاه گردشگری مناطق آزاد کشور

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به تلاش های منطقه آزاد قشم در توسعه گردشگری ورزشی اظهار کرد: گردشگری در جزیره قشم نسبت به سایر مناطق نهادینه شده است.
رضا زارعی، به پتانسیل های ویژه منطقه مانند غار نمکدان اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری دوره های غارپیمایی و غارنوردی بین المللی و توسعه ورزش سنگنوردی با توجه به وجود صخره های ساحلی در جزیره بخشی از فعالیت های هیأت کوهنوردی و صعود های ورزشی سازمان منطقه آزاد قشم خواهد بود.
زارعی از برگزاری دوره های آموزشی توسط هیأت کوهنوردی و صعود های ورزشی سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان یک ظرفیت برای اشتغالزایی جوانان علاقمند یاد کرد و گفت: پرورش راهنمایان طبیعت گردی با محوریت غارنوردی و غار شناسی زمینه ساز اشتغال برای بومیان منطقه و پرورش نیروی انسانی ماهر است.
رییس فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی کشور از هماهنگی های انجام شده برای برگزاری نخستین دوره غارپیمایی و غارنوردی در منطقه آزاد قشم خبر داد و افزود: قشم علاوه بر داشتن غار نمکدان، سواحل صخره ای مناسبی برای توسعه ورزش سنگنوردی دارد.
در این دیدار، محمدسعید موسایی باغستانی، رییس هیأت کوهنوردی و صعود های ورزشی سازمان منطقه آزاد قشم نیز با ارایه چشم اندازی از برنامه های آتی این هیأت به بیان پتانسیل های جزیره پرداخت.
تبدیل قشم به قطب ورزش غارنوردی در جهان، برگزاری همایش بین‌المللی غارنوردی، تهیه نخستین فیلم مستند از غارنمکدان قشم با حضور غارنوردان برجسته دنیا، تحقیقات علمی و پزشکی در خصوص نمک درمانی، برگزاری دوره های غارنوردی، سنگنوردی، طبیعت گردی، شناسایی نقاط دیپ واتر، راه‌اندازی تیم ویژه پزشکی و امداد و نجات، اجرای برنامه صعودهای داخلی و برون مرزی و برنامه های همگانی مانند ساحل نوردی و... از برنامه هایی است که توسط رییس هیأت کوهنوردی و صعود های ورزشی سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه عنوان شد.
گفتنی است، در این دیدار علاوه بر حمیدرضا مومنی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و رضا زارعی، رییس فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی جمهوری اسلامی ایران، علی یدقار، مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد نصیری، رییس كارگروه هيماليانوردي فدراسيون کوهنوردی و صعود های ورزشی کشور و محمدسعید موسایی، رییس هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی سازمان منطقه آزاد قشم نیز حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو